mariamariamaria skrev 2021-12-28 15:45:10 följande:
Ja visst är det!
Ohhh, jag förstår att det är svårt att slappna av. Men det är så synd att man inte kan få njuta under graviditeten också, är så rädd att man "slösar" bort veckorna på oro och sen har man inte hunnit "tagga upp" under tiden.
Men det är svårt att styra. Ska googla upp vad en doppler är för nåt, bra grej om man kan känna lite kontroll med hjälp av den!
Är det ditt första barn?
Okej dåså, då kör jag på det! haha, 8 veckor to goo till 12 veckors-strecket iaf.....
Åh tack! Jag är så ärrad av mitt tidigare MA. Vågar knappt yttra orden "gravid/jag är gravid" högt nu...
För mig har det funkat lite som en försvarsmekanism att inte ta ut något i förskott, som att jag inte skulle bli besviken om något går fel då. Det är ju konstigt, för självklart skulle jag bli superledsen om något går fel även om jag tänkt katastroftankar hela tiden. Det går ju liksom inte att värja sig mot, även om man tror det när man sitter där på sin kammare och oroar sig. Så egentligen är det ju bättre att försöka njuta så länge det varar och tänka att man är gravid tills motsatsen är bevisad.
Hehe ja dopplern har varit jättebra för mig som oroat mig mycket (detta till följd av tidigare missfall och MA). Jag tycker det har varit super men jag vet att det finns lite delade meningar om det, främst då det såklart inte är en självklarhet att man hittar hjärtljuden vilket kan skapa mer oro. Jag har hittat hjärtljuden snabbt varje gång, så det har varit skönt.
Ja precis det är mitt första barn, väldigt spännande!
Det låter bra, heja heja! Jag är också lite sargad efter missfall och MA så jag förstår känslan. Jag kan fortfarande inte använda ordet "gravid" i förhållande till mig själv. Det är som en mental spärr. Inte ens när vi berättade för vänner och familj kunde jag använda ordet "gravid" utan använde hundra andra sätt att förmedla det på, haha.