Inlägg från: känslobomb |Visa alla inlägg
  • känslobomb

BIM December 2021

Hej jag hoppar in här!

Längtar efter syskon är enorm och har varit länge, äntligen har min sambo hakat på känslan av att vilja ha en liten.

Fick första mensen efter p-piller stopp igår, så hoppas innerligt att det tar sig vid första försöket.

Jag har aldrig tidigare använd äl test, men funderar på om jag ska göra det nu i med jag gått på p-piller och inte vet hur min cykel är. Vilket skulle ni rekommendera om ni har erfarenhet? Vad är de för skillnad på de olika digitala clearblue?

Lycka till allihopa och ser fram emot att följa varandra här ????????

• känslobomb
    Tyrande skrev 2021-11-16 22:17:53 följande:

Hej Känsloboll, jag sitter i en liknande situation! Första mensen i samband med att jag slutar med p-piller nu kom tidigare idag, hoppas också så himla mycket på att det ska ta sig vid första försöket! Vilket p-piller har du använt och hur länge har du använt dom? Jag har använt Rosal 28 i 4 år så hoppas kroppen vet vad den gör och att den ställer om sig ganska snabbt. Enligt dom mens-appar jag har så ska min ägglossning vara mellan 27/11-3/12, så jag tänkte börja testa redan från och med den 25/11 tills dess att jag får ett plus. :D 

Ja var gått på zoely men bara några månader.

Vilka ägglossningstest kommer du använda dig av? Digitala eller såna stickor? :)
  • känslobomb

Hej igen allihopa!

Hur går det för er?

Jag slutade som sagt på p-piller förra månaden, fick mens den 15-19. Idag fick jag glad gubbe på clearblue ägglossningstest. Så nu är frågan, hur många gånger ska man sexa haha. Har ju egentligen fullt upp idag.

Konstigt att ägglossningen kom så snabbt, enligt appar ska den skola på måndag men de var ju tur jag använde mig av test. Dock avslöjade min pms mig som kom igår rätt rejält att de var på g?

• känslobomb

Har en fråga,

Vi har haft sex varje/varannan dag sen mensen slutade. Dock hade vi inte sex igår och idag blev det glad gubbe på äl test. Vad jag läser så är de be att ha sex dagen innan äl, känns så typiskt att vi inte hade det igår, men vi hade sex i förgår och idag och ska försöka imorgon också. Minskar risken mycket för att vi inte hade det igår?

• känslobomb

Har en fråga,

Vi har haft sex varje/varannan dag sen mensen slutade. Dock hade vi inte sex igår och idag blev det glad gubbe på äl test. Vad jag läser så är de be att ha sex dagen innan äl, känns så typiskt att vi inte hade det igår, men vi hade sex i förgår och idag och ska försöka imorgon också. Minskar risken mycket för att vi inte hade det igår?

• känslobomb

Åh herregud hur ska man stå ut denna väntan nu då.. jag som tror på spåtanter var i kontakt med en som sa att ett litet liv planterats i mig. Så nu hoppas jag innerligt att hon har rätt.. frågan är vad man ska sysselsätta sig med i 10 dagar för att vänta på att testa sig..

• känslobomb

Jaha nu har jag väl blivit skengravid eller något, men allt jag kan tänka på är att jag vill att dagarna ska springa på så jag kan ta ett test. Fick glad gubbe i lördags, fick ägglossningssmärtor i måndag. Har molvärk och stickningar, framförallt på vänster sida. Inbillar mig såklart illamående osv, men de kan ju bara bero på progesteronökningen man får efter ägglossning.. hoppas så mycket så jag spricker.. när kan man som tidigast ta test tror ni? Har mina tidigare graviditeter haft väldigt hög hcgstegring

• känslobomb

Jag tycker jag fick ett svagt svagt streck, hoppas verkligen de inte är spökstreck!! Vet det är så otroligt onödigt att testa såhär tidigt men kan ju inte låta bli..

• känslobomb
    klasson1999 skrev 2021-12-05 16:07:17 följande:

Har du bild? Hehe är också testoman.. har bim om 7 dagar. Tänkte kanske testa 4 dagar innan

Nej min kamera på telefonen är sönder.. men min sambo såg strecket också!
  • känslobomb
    klasson1999 skrev 2021-12-05 19:36:15 följande:

Jag har ett testa tidigt! Tänkte för -känslobomb fick ett svagt streck idag och hon är på ÄL+6 :O

Kan ju bara varit ett spökstreck.. man vet ju aldrig. Någon som vet om man brukar få det med gravidkollens testa tidigt stav?
  • känslobomb

Nej nu tappar jag snart hoppet.. testade idag bim -6 äl+8 och tycker inte jag såg något streck. Jag vet ju egentligen att man inte ska testa förens bim men kan inte låta bli. Vet inte om det är pms jag har eller vad detonerade men känner mig så himla nere, vill inte vara nära min sambo, vill bara gråta hela tiden. Så är väl säkert pms och så kommer mensen så glatt nästa vecka. Kul

• känslobomb
    Ellobi skrev 2021-12-08 18:15:09 följande:

Känner lite som du . Förra svängen hade jag så mycket känningar att jag var till 99% säker på ett plus igen, men icke! Nu känner jag noll och tänker att det också är negativt. På fredag måste jag testa tidigt men det känns knappt lönt. (Tummen ner emoji) Lite deppigt just för stunden men får försöka tänka på annat och göra sånt som är kul.

Jag tog ju ett testa tidigt i söndag, de var ju med för tidigt egentligen men då fick jag ett streck som jag såg även idag (sparade testet) men de var väl bara ett spökstreck för har tagit efter och ingenting dyker upp..

borde ju inte tappa hoppet eftersom de är en veckan nästan till mens men känns ändå hopplöst.. har nämligen vid tidigare graviditeter fått hög hcgnivå snabbt..
  • känslobomb
    Mammacitan skrev 2021-12-12 18:44:00 följande:

Ägglossning +8, vad tror ni? Detta är med ett testa tidigt.

//

Är det gravidkollens test? Jag fick nämligen också så ungefär lika tidigt som dig men syns ingenting på andra tester.. hoppas verkligen strecket håller sig kvar för dig!
Svar på tråden BIM December 2021