• Ellobi

BIM December 2021

Ville sig inte med ett plus förra svängen, så jag byter månad, hänger med er och satsar helhjärtat på december

1/12 loppan483 (28 år, 6e försöket, första barnet)

3/12 nomina (första försöket, första barnet)

3/12 solis (36 år första försöket 3:e barnet)

3/12 madde90 (andra försöket 5:e barnet)

4/12 Beckizen (femte försöket, första barnet)

5/12 värmlandsjänta 30 år (femte försöket, andra barnet)

9/12 Fyyyyran 36 år ( fjärde försöket [andra försöket efter tidigt mf], fjärde barnet)

9/12 Fyrklöverns 32 år (sjätte försöket, första barnet)

12/12 Ellobi (tredje försöket, andra barnet, 1 MF)

14/12 LillaGry (femte försöket, andra barnet)

18/12 Tyrande 30 år (1:a försöket, första barnet)

23/12 Spökplumpan, 37 år (Andra försöket, andra barnet)[/quote]

• Ellobi

Så där då. Då var "liggveckan" över för den här svängen . Vi har då gjort vad vi kunnat för att maxa chansen att det tar sig.

Vad roligt att läsa om er som fått plus - stort grattis till er <3

Har BIM den 12 december och håller tummarna på ett plus till jul för oss andra

• Ellobi
    klasson1999 skrev 2021-12-01 15:44:20 följande:

Jag VET att det är tidigt nu? MEN, jag har bim 12-12. När ska man börja testa? Jag har två cleablue vanliga hemma + ett digitalt.

Jag är sååå ivrig. 8:e försöket.

Denna månaden har vi kört bisolvonmetoden + vitaminer. Och kört all in med sexandet.

När tycker ni jag ska börja testa? Hehehehe

Jag har samma BIM som du och måste testa i förväg, då jag ska iväg på en sedan länge inplanerad nöjesresa med arbetskamrater och nekandet av alkohol kan bli lite svårt att dölja. Klurar på hur jag ska lösa den, kan ju vara för tidigt för utslag den 10:e också, gaahhh...
  • Ellobi
    nomina skrev 2021-12-01 21:48:15 följande:

Tack! Nu har jag kissar två gånger och gått och "torkat" mig men inget mer har kommit.

Det lugnar något att läsa men man vet ju inte, har haft ett missfall och jag är äldre också så kanske är risken högre. Jag hoppas in i det sista att allt är som det ska...såklart. tack för tröstande ord! <3

Huga, vad orosamt för dig! Är i samma sits som du, äldre med mf i bagaget, så vi har ju inte riktigt oddsen på vår sida om man ska tro allt man läser. Jag försöker dock tänka positivt och då statistiken inte tar hänsyn till varken arv, levnadsförhållanden, matvanor eller fysik så håller jag tummarna för att allt är som det ska och går bra för dig <3
  • Ellobi
    nomina skrev 2021-12-01 22:39:21 följande:

Tack! Har du barn eller försöker ni med första också?

Jag har en tonåring men min man har inga barn. Tror att det skulle kännas som första, för det var så länge sen .
  • Ellobi

Illamående och kraftig molvärk idag, urk. BIM är beräknad till på söndag, så PMS redan är lite tidigt. Hoppas det är ett positivt tecken på ett plus senare i veckan, även om jag känner mig rätt hängig just nu.

• Ellobi
    Sanlin90 skrev 2021-12-07 14:06:33 följande:

Jag tog ett testa tidigt på em urin och ser något svagt : o

Hoppas hoppas!
  • Ellobi
    evelinagra1 skrev 2021-12-07 19:14:58 följande:

När börjar ni ta gravtest? Borde vara på äl+6 eller 7 idag och det kliar i fingrarna :)) har 2 st predictor early hemma

Jag blev så totalt lurad av min kropp förra svängen så nu försöker jag tona ner känslospröten lite . Jag är på äl+7-8 idag och ska testa på fredag tänkte jag. Åker bort över helgen så jag behöver veta om det fritt fram för alkohol, eller om jag måste lura mitt resesällskap på nåt vis .
  • Ellobi
    klasson1999 skrev 2021-12-07 21:54:42 följande:

Uppsökte gyn för har extremt svåra smärtor vid mens och äl. De gjorde provet samtidigt

Bra att du sökte hjälp tidigt och fått ett besked, även om det var ett tråkigt sådant. Du har fått så fin pepp längre upp i tråden har jag sett och jag instämmer med dem. Bara ta en dag i sänder nu <3
  • Ellobi
    känslobomb skrev 2021-12-08 14:17:05 följande:

Nej nu tappar jag snart hoppet.. testade idag bim -6 äl+8 och tycker inte jag såg något streck. Jag vet ju egentligen att man inte ska testa förens bim men kan inte låta bli. Vet inte om det är pms jag har eller vad detonerade men känner mig så himla nere, vill inte vara nära min sambo, vill bara gråta hela tiden. Så är väl säkert pms och så kommer mensen så glatt nästa vecka. Kul

Känner lite som du . Förra svängen hade jag så mycket känningar att jag var till 99% säker på ett plus igen, men icke! Nu känner jag noll och tänker att det också är negativt. På fredag måste jag testa tidigt men det känns knappt lönt. (Tummen ner emoji) Lite deppigt just för stunden men får försöka tänka på annat och göra sånt som är kul.
  • Ellobi

Det kör i magen som bara den just nu. Tre dagar kvar till BIM och kanske är det bara PMS som spökar. Hur kände ni som plussat dagarna innan BIM? Kändes ni nåt annorlunda mot hur det brukar vara vanligtvis innan mens eller var testet det som var beviset?

• Ellobi

Blev ingen julklapp till oss i december. Tog ett Cb testa tidigt i morse, då det var frågan om alkohol i helgen eller inte och det visade tokblankt. BIM om två dagar så det borde ha gett utslag tänker jag. Molvärkt ganska frekvent från igår och då antar jag att det är vanlig PMS jag känner.

Vid mitt mf i augusti så var anfåddheten det mest uttalade tecknet, men det molvärkte också innan, från äl till bim -1. Inte konstant men då och då, morgon och kväll. Därför tycker jag att alla månader efteråt känts precis likadana som då. Skitsvårt, men det verkar bara vara att lägga ner att försöka tolka kroppen och invänta mens eller inte.

Till er andra i tråden som fortfarande väntar på svar, stort lycka till!

Svar på tråden BIM December 2021