Min man får fängelse straff
Jag har ingen liknande erfarenhet så egentligen vill du kanske inte att jag skriver i tråden. Men jag vill beklaga att du står själv under din graviditet. Mitt råd är att sluta fokusera så himla mycket på din man. Han är vuxen och har en advokat. Låt dem sköta det som behöver skötas. Du kommer att riskera att kollapsa om du fortsätter att curla denna mannen. Du måste endast fokusera på dig och ditt barn och ert mående. Glöm inte bort dig själv i detta.
Det är ett faktum att om du skapar ett liv med en kriminell man så kommer han också hamna i fängelse till slut. Du kanske är beredd på det men nu tvingar ni ett barn att uppleva den verkligheten också.
Ett råd jag själv fick när jag var ung som jag hoppas du tar till dig: det viktiga är inte en människas ord utan hans handlingar. Det betyder att det är så himla enkelt att prata en massa, lova en massa men det är vad person verkligen gör och bidrar med på riktigt som har betydelse. Tänk på det om det är så att din man är en sån som pratar en massa. Hans handlingar är viktigare och det är ett faktum att hans handlingar har gjort att du nu står ensam med allt ansvar för er familj i åtminstone två år framåt. Plus att han har orsakat både dig och resten av familjen skada genom oron ni känner för hans skull.