lagar ni samma mat till barnen som till er vuxna?
Innan barnen hade jag en tanke om att alla barnen skulle äta det vi åt och man skulle smaka på allt och inte fasen skulle vi stå och laga två olika rätter och så vidare plus.
MEN så kom en unge som vägrade äta. Till en början var han öppen för att smaka. Som bebis. Men när han blev något äldre var det tvärnej. När någon försökte truga i honom något spydde han, bokstavligt talat. Så där blev det faktiskt (givetvis) så att vi anpassade mat till honom. Han blev så mager att det var tal om knapp på magen - så det fanns inget annat val. Han är snart 6 år och äter idag betydligt mer än han gjorde för t.ex. 2 år sedan, men det händer fortfarande att alla i familjen äter en grej och han något annat. I fsk.klassen var de inte helt med på hur illa hans ätstörning var, så de försökte tvinga honom att äta pizzasallad - för man skulle smaka allt - men när han spydde insåg de väl att det inte var helt rätt approach för honom.
Summa summarum av min novell är väl att jag egentligen skulle vilja att alla åt av det som serverades och punkt och slut - men det visade sig sedan vara en tanke vi fick släppa.