• Emma1b

Postcovid och gravid, någon mer?

Hej! Efter 1.5 års kamp med postcovid mår jag mycket bättre, men inte helt 100. Och nu är jag gravid!! Jag är jättelycklig för det, och i min ålder var inte vänta ett alternativ. Men jag undrar om det finns någon mer där ute i min sits?

• Svar på tråden Postcovid och gravid, någon mer?
  • Emma1b

Åh håller tummarna för er! Bevisligen tycker ju kroppen iaf att den kan klara att vara gravid med postcovid, eftersom jag blev gravid. Uppdatera sen hur det gått!

• Emma1b

Åååå grattis!! Jag fick tyvärr ma, konstaterat 18 november. Blev helt nedbruten, men nu är jag på banan igen, och försöker på nytt. Test typ 22a december.

• Emma1b

Och ja, jag blir helt knäpp på att gravsympton och postcovid symptom är så lika! Idag fick jag världens pulsrusning av en pytteansträgning. Hoppas innerligt att det är tudigt tecken, hade så sist jag blev gravid. Men kan ju precis lika gärna vara långtidscovid!!

• Emma1b

Och jag hoppas hoppas att jag är gravid, har egentligen testdag 28 jan, men jag tänkte tjuvtesta i helgen. Hoppas så på pluss.

Jag oroar mig också hur man ska klara det! Jobbar du  eller är du sjukskriven?

• Emma1b

Jag har plussat, igen!! Hade ma i november,  så är såklart orolig att det blir likadant igen. Mer orolig för det än för postcovid just nu. Men ett postcovid symptom som lite överraskande gjort comeback med dunder och brak sen jag plussade är nattsvettningar! I mina två grav före pandemin hade jag aldrig det, men nu vaknar jag fuktig/blöt varje natt!!

• Emma1b

Hej! Grattis till graviditeten,även om jag förstår att det är kämpigt! Jag tänker ofta på hur lika graviditetssymptom och postcovid symptom är, men jag hade ju turen att vara nästan frisk emellan. Så nu när jagblir jätteanfådd och får hög puls av att gå upp för en trappa utgår jag från att det bara är gravsymptom, minns att jag hade det så under mina graviditeter före covid också.

Jag tycker också vi borde vara fler! Men har inte heller hittat några, det var därför jag skapade denna tråd. Vad säger din vc läkare om din syremättnad? 92% är ju inte farligt, men som ung frisk är det inte normalt heller. Jag tror stenhårt på det bm säger att bebisen tar det den behöver, det är mamman som får lida istället. Och oroa dig inte för mycket för senare veckor, förhoppningsvis har postcovidsymptomen blivit bättre tills dess Hjärta

• Emma1b

Familjeliv lever sitt eget liv!
    Jag har nu som gravsymptom att jag blir sjukt anfådd av att bara gå upp för en trappa,men så hade jag under mina graviditeter innan covid med. Och den stora skillnaden är att när jag är still är andningen helt obehindrad. Och en annan stor skillnad är ju att dessa symtom leder till något bra och man vet att det kommer gå över. 

Blir så arg på läkarnas kommentar om pulsoximetern. Har man inga mätvärden vill de ha det, men när man har mätvärden då är de inte tillförlitliga. Snacka om moment 22!!

Svar på tråden Postcovid och gravid, någon mer?