Inlägg från: Anonym (Vänster är ett skällsord) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vänster är ett skällsord)

Verkställighet troligt?

Anonym (Rädd mamma) skrev 2021-11-07 03:17:57 följande:

Jag är glad att allt finns skriftligt, men har tyvärr tappat förtroendet för soc efter att de avslutade utredningen utan insats. Jag har begärt ut den och läst igenom. Den allvarligaste skadan det äldsta barnet haft tas upp hela 4 gånger i samtal med pappan. Och alla gånger säger han olika om hur den skulle uppkommit och vilket datum han påstår att han märkte det... (Sedan har jag fått ytterligare en annan ?förklaring? och datum över SMS.)

Det jag verkligen inte förstår är hur soc inte fattade ugglor i mossen när de fick 4 olika historier för samma skada? Borde inte det höja några varningsflaggor?

Utredarna på Soc delar helt enkelt inte din bild av hur allvarliga dessa "skador" är, eller hur allvarligt detta "våld" är.

Att barnens far inte har full koll på varenda litet skrap och blåmärke på barn i denna ålder är inget konstigt alls, det förstår alla som har haft barn i denna ålder.

De är helt enkelt inte oroliga för att barnen far illa av detta, det har de ju visat tydligt genom att lämna detta utan åtgärd.
    Detta betyder också att de kommer lämna rekommendation till tingsrätten vid ev begäran av verkställighet att barnen skall bo enligt fastställt schema.

Att fortsätta krångla och bråka kring detta kommer enbart få effekten att du framstår som en hysterisk rättshaverist som anser dig ha rätt att själv diktera villkor och att lagar, regler och domar inte gäller dig, du bestämmer själv...

Jag tycker du borde rannsaka dig själv och fundera på om det inte är så att du VILL att barnens far ska vara våldsam och olämplig som förälder. Det blir ju något konkret att enkelt peka på?
    Googla "bekräftelse bias" eller "konfirmerings bias"
Svar på tråden Verkställighet troligt?