Shofalerittan skrev 2021-10-27 12:59:31 följande:
Jag är lite socialt inkapabel och kan inte avgöra om det här är ett konstigt beteende eller inte. Men min svärmor skickar konstant selfies på sig själv. Antingen skickar hon bara en bild eller skriver typ ?vad gör ni? Hur mår ni?? Osv. Jag förstår inte vad hon förväntar sig för svar på bilderna? Jag skickar aldrig selfies på mig själv från ingenstans till någon o vet inte om det här är någonting som är vanligt? Vad ska jag svara? Jag brukar bara svara någon hjärtemoji på bilderna men vet inte om det förväntas nått annat av mig, vad hade ni svarat?
Du gör helt rätt med att skicka hjärteemoji, efter att ha fått tusentals bilder, men samma koncept. Så kan man inte ge unik svar för varje gång.
En gång i tiden ringde svärmor för att kolla läget via telefon. P.g.a den moderna kontakten vi har idag med våra telefoner. Försöker väl De ''äldre'' göra det som de tror att unga människorna är vana vid.
I övrigt, hur är din svärmor när du möter henne? Pratar hon mycket om sig? Känner hon inte av signalerna om hon råkat babbla på för mycket eller om samma sak i flera timmar?
Hur är hon när hon är hemma hos er. Vet hon själv inte när det är dags att avrunda, utan hon kan sitta i eran vardagsrum och prata på?
Jag tippar på att hon inte är konstig egentligen, utan hon gör bara det hon tror unga människor gör, när dessa har kontakt med varandra.
Alla vet att man ringer sällan till varandra, det blir mer kontakt via sociala medier/Messenger och SMS.