• LillaSam

Försöker bli gravid naturligt PCOS

Hedvig123 skrev 2022-04-22 22:00:16 följande:
    Ja jag testade idag, något svagare! Får se imorgon om tempen har ökat eller om det blir att invänta nästa ägglossnings försök helt enkelt! Ja precis, att stressa upp sig känns bara som det kommer förstöra på flera plan.

Man kan ju tycka att de borde bli svagare efter äl, men det går säkert olika fort för olika personer. Men förmodligen har väl inte äl skett om testet fof är så starkt? Jag håller tummarna att vi båda får ägglossning nu hyfsat samtidigt så vi kan genomlida två veckorS väntande tillsammans haha 
    Kul!! Då har du säkert haft ägglossning precis. Så härligt för dig att dina cykler verkligen börjar rätta till sig. 

Fortfarande jättestarka test. Börjar tyvärr tro att det inte blir någon ägglossning på ett bra tag. Känner mig väldigt låg över det idag. Vill bara att kroppen ska funka? känner mig naiv som trodde att jag skulle kunna få såhär tidig ÄL. Hur kunde jag vara så dum så att jag lät mig vara glad över något som uppenbarligen inte kommer ske. Vet inte vad jag ska göra gör gyn lär ju inte bry sig och det är så lång väntetid till privat också. Kanske ändå ska göra som du att jag boka tid längre fram för att gyn ändå ska följa upp allt. Sorry för deppigt inlägg men är så skönt att skriva av sig till dig som förstår. 

haha ja önsketänk om vi har ÄL samtidigt och har varandra under väntan haha!! 
  • LillaSam
    LillaSam skrev 2022-04-23 08:02:26 följande:
    Kul!! Då har du säkert haft ägglossning precis. Så härligt för dig att dina cykler verkligen börjar rätta till sig. 

Fortfarande jättestarka test. Börjar tyvärr tro att det inte blir någon ägglossning på ett bra tag. Känner mig väldigt låg över det idag. Vill bara att kroppen ska funka? känner mig naiv som trodde att jag skulle kunna få såhär tidig ÄL. Hur kunde jag vara så dum så att jag lät mig vara glad över något som uppenbarligen inte kommer ske. Vet inte vad jag ska göra gör gyn lär ju inte bry sig och det är så lång väntetid till privat också. Kanske ändå ska göra som du att jag boka tid längre fram för att gyn ändå ska följa upp allt. Sorry för deppigt inlägg men är så skönt att skriva av sig till dig som förstår. 

haha ja önsketänk om vi har ÄL samtidigt och har varandra under väntan haha!! 

Okej dag 8 med positiva ägglossningstest. tempen Ligger fortfarande högt, och när jag kollade min kurva lite noggrannare så ser jag att den legat över coverline i flera veckor. Detta plus att jag har varit lite hormonell det senast fick mig att åka och köpa grav test bara för att utesluta. 

Mycket riktigt så är jag gravid igen. Fattar inte hur det här har gått till? blödde ju i flera dagar för 2 veckor sedan. Är i vecka 6 nu enligt natural cycles. Men känner nästan bara ångest iom blödningen och har noll symtom? förra gången hade jag både molvärk, ömma bröst och illamående vid den här tiden. 

• LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-04-28 14:31:34 följande:

Kollade fel, det är ju datumet som är den 28:e (: CD 24 kom alltså mensen!

Tack!! ja jag hoppas verkligen det. Ingen mer blödning hittills och har rätt mycket molvärk fram och tillbaka vilket jag inte hade förra gången så det hoppas jag är positivt. 

Men åh vad tråkigt.. Förstår verkligen dina känslor. Är det inte dags att prata med gyn igen och kanske få hjälp med att få ägget att släppa? Man kan ju få en sån spruta! Är du säkert att du inte haft ÄL om du ändå fått mens såpass tidigt? Lät ju så hoppfullt där på gyn. Jag förstår dig verkligen  och tycker det är så orättvist att det inte släpper för dig och att kroppen får igång allting ordentligt. hoppas verkligen det är sin tur snart Hjärta
  • LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-04-29 15:34:01 följande:
    Jo det är väll kanske dags att gå vidare med utredningen nu snart. Vill bara så gärna att det ska funka på naturlig väg egentligen så det tar liksom emot.. Jag är säker på att jag inte fått någon äl, tempen har inte ökat det minsta. Dock hade jag ju positiva äl test på cd 9, vilket ganska så exakt är två veckor innan mens och jag läste att man kan få en blödning utan ägglossning om kroppen försökt ägglossa men misslyckats. Hängde inte med exakt men det hade med hormoner som frigörs osv att göra. Så ända positiva är väll att jag ?skulle? haft ägglossning redan på cd 9-10 någongång, hoppas Alltså på ungefär samma denna cykeln bara att det då också faktiskt släpper ett ägg.
    Ja jag förstår det, och så konstigt att du nu lyckats korta ner din cykel så mycket men att ÄL då istället uteblir? Och så synd när det lät på gyn som att ägget verkligen hade växt på sig fint? ja okej det kanske låter rimligt.

Jenny koos har ett till paket som man kan lägga på det lila paketet om man har PCO och det har jag också tagit ett tag, sedan om det gjort bu eller bä vet jag ju inte, men var någon tablett som skulle reglera blodsockret osv med där. Ja jag hoppas så mycket för din skull att du får en lagom lång cykel med ett ägg som släpper!
  • LillaSam
    LJM91 skrev 2022-05-08 13:34:29 följande:
    Jag skulle behöva dra ner på sockret, kan utan problem käla choklad varje dag och det är ju inte så hälsosamt i längden. Tänker försöka undvika vitt bröd och välja fullkorn och grövre varianter så ofta som möjligt, och äta ren och nyttig mat typ? Utan att förbjuda något för det tror jag inte jag kommer klara haha. Men begränsa onyttigheterna till enstaka dagar liksom :)

Ska absolut kolla om det går att ersätta produkterna med andra varianter, tack för tipset!

Utifrån din kurva tycker jag det ser ut som att du ägglossade på CD10, men det beror ju lite på hur tempen är nästkommande dagar. Hur hög temp brukar du få efter ägglossning? 

Hej LJM91, välkommen hit! 

jag har precis som Hedvig också försökt ändra om min kost och tagit hjälp av Jenny Koos vitaminpaket. för PCO paket så ingår Inositol så det har jag ätit ett tag. Hade inte heller ÄL på typ 9 månader men efter ca 2-3 månader med vitaminer och mindre vitt mjöl så kom ÄL igång. En annan stor förändring jag har gjort är att äta frukost varje morgon och sluta springa flera gånger i veckan. Det har nog också stabiliserat blodsockret och binjurarna. Precis som Hedvig är jag normalviktig så BMI har aldrig varit en avgörande faktor för mig. Förstår om tabletterna kan vara svåra att svälja, jag tar en rejäl klunk vatten och då slinker de ner lätt. Får man igång en ÄL som leder till bebis är ju det mesta värt det.

Hedvig:

håller med att det ser ut som att du fått ÄL på dag 8-9, kurvan ser ju ut att ha tagit ett fint skutt nu. Hoppas!! Min kurva kan också öka lite innan ÄL, och det kanske är så att du höjt din basaltemp lite? Det är ju super isåfall! Visst är det så att man typ inte ägglossar en gång per år ungefär? Så det kanske är det som hände dig förra cykel? 

• LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-05-09 15:10:27 följande:

Hur går det för dig nu? Har du något ultraljud inplanerat än?

Jag vet inte, är tillbaka till min förrvirring igen. Tempen droppade rejält idag. Har mätt samma tid varje dag och tycker inte jag sovit bättre/sämre någon av dagarna. Det är så svårt att förstå sig på kroppen just nu. Tror jag ska ringa gyn imorgon och se om jag kan få komma in och göra ett nytt vul och eventuellt kanske skjuta av ett ägg med ovitrelle om det ser bra ut.. Samtidigt vill jag ju så himla gärna att kroppen ska komma igång själv. 

Menade såklart att det såg ut som ÄL CD10-11. men vad är detta? min temp går oftast upp dagen innan ÄL, för att sedan ta ett rejält dyk och sen gå upp dagen efter igen, så hoppas det är något sånt för dig! Tycker det låter bra att ringa gyn för att kolla med dem, spec iom att ÄL uteblev förra månaden. Tycker verkligen att du kämpar på och har gjort allt du kunnat för att förbättra din situation! 

Jo men det går framåt. Var så orolig så fick faktiskt ett VUL hos gynakuten förra måndagen. De är så oroligt tillmötesgående och gulliga här i Skåne där jag går, så de förstod min oro helt och gav mitt ett VUL trots att det egentligen inte är enligt protokoll. och visst låg där en liten böna med tickande hjärta! Blev dock bakflyttad typ 4 dagar så det oroar mig lite, blev det förra gången med och då dog ju fostret några dagar efter VUL, så blir lite rädd att fostret är på väg att sluta växa. Men har molvärk varje dag och sover typ hela tiden så det ser jag som ett bra tecken. Plus att jag varit riktigt illamående idag och kräks så jag hoppas att allt är som det ska. Har nytt VUL nästa måndag. 

• LillaSam

LJM91, kan inte citera dig!

ja det låter som en bra början att försöka äta lite nyttigare och mer regelbundet, så får du se om du märker någon skillnad. Vilken CD är du på nu?

tack så mycket, det är dock väldigt läskigt allting. blev gravid i december också men fick tyvärr MA i v10, så har svårt att tro att detta ska gå bra ibland. 

• LillaSam

Det verkar tyvärr som att det inte fick gå bra den här gången heller. Idag i 8+3 så har jag börjar blöda rätt mycket och en liten klump i. Nu verkar det dock ha avstannat men kommer säkert komma igång igen när som helst. Är så jävla ledsen. Vad är vitsen med allt kämpande när man kan bli gravid enkelt men ändå inte kan behålla barnet. 

• LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-05-13 11:20:24 följande:
    NEJ inte igen!! Fyyy vad hemskt. Lider verkligen med dig. Att livet ska vara så himla Orättvist alltså..
    Ja det är så jävla jävla orättvist. 3% var risken nere i tröstade överläkaren när jag var på gynakuten och fick se hjärtat slå. Hur fan kan man få se hjärtat slå både graviditeterna men det ska ändå gå åt helvete?? Börjar tro att det är något som är fel hos mig nu. Hur ska jag inte kunna tro det?
Svar på tråden Försöker bli gravid naturligt PCOS