Hedvig123 skrev 2022-03-27 18:07:37 följande:
Hej!
Så svårt det här med tempen? men tycker ändå att det ser ut som att du har haft ÄL. Så länge tempen håller sig över coverline så borde du kunna räkna den som hög tänker jag? Det kanske börjar öka sakna igen snart?
Tempen ligger fortfarande kvar lågt.. Igår var den nere på 36.2 igen och idag 36.3. Blir galen på detta! Stämmer verkligen inte med hur det brukar vara varken innan eller efter ägglossning haha.
Skönt att det verkar som din ägglossning är pågång nu i alla fall! Blir väll ungefär samma cykel-längd som senast om den kommer nu snart?
Anonym (Älvan) skrev 2022-03-26 21:53:24 följande:
Ser ju verkligen ut som att du haft ÄL tycker jag :)
Min mens börjar vara slut snart, får man väl se om man får ÄL i vettig tid eller inte. Vissa månader kommer den tidigt, andra sent och nu sist inte alls tror jag. Har blött otroligt lite, mkt ovanlig mens för att vara mig. Har dragit ner på sockret den här veckan och ska verkligen försöka äta socker och glutenfritt som jag gjorde tidigare, då funkade menscykeln mkt bättre, kände tydligt ÄL osv. Synd att bröd och pasta är så gott, haha ;)
Tycker det är så häftigt att kosten kan påverka så mycket! Funderar på om jag också ska börja med glutenfritt snart, känns bara så krångligt. Bröd och pasta har alltid varit mina stora svagheter haha.
Men vad störande? Men iom att du fått både ÄL flytningar, pos LH test och att appen prickat ut ÄL så borde det ju inte kunna vara falsk alarm tänker jag? Har du kollat upp sköldkörteln? Har för mig att tempen kan vara väldigt låg om den strular.
Jag fick positivt eller iaf nästan positivt ÄL test nu precis så jag antar att ÄL blir i dagarna. Är dock lite nervös för vi blev ju gravid direkt förra gången när ÄL väl dök upp trots att vi vara låg en gång typ 4-5 dagar innan ÄL. Så med det i bakhuvudet ti kombination med att många blir gravida direkt efter MF/MA så vet jag att jag kommer bli så besviken om det inte tar sig, trots att jag vet att sannolikheten att det inte Skulle ta sig är mycket större? Ja precis, förra gången fick jag ÄL 43 dagar efter jag började med Progresteronkrämen, så nu blir det typ CD47-49. Så hoppas det blir som för dig att det blir kortare och kortare mellan varje cykel!