Anonym (Älvan) skrev 2022-04-03 21:29:30 följande:
Är det någon som har provat något naturläkemedel eller nåt? Märkt någon skillnad?
Jag fick mer regelbunden mens och kortare cykler av Efamol, åt det 3-4 månader och hade innan längre cykler. Ingen graviditet dock.
Vill inte riktigt ta mig råd just nu till att söka hjälp privat, behöver pengarna till andra projekt just nu. Vad är det som gör att ni gärna vill försöka på naturlig väg? :)
Hedvig123:
Ja jag förstår helt din förvirring, men spännande om det nu är så att ÄL skett men bara lite senare, då har vi samma väntan framför oss :)
Älvan:
jag testade bidrottninggelekapslar ett tag när jag inte fick någon ÄL, men hjälpte ingenting. Sedan har jag kört Jenny Koos lila paket med vitaminer, vet inte om det hjälpte heller men fick i alla fall ÄL typ 2-3 månader efter att jag började med dem, så jag har fortsatt.
intressant med Efamol, har inte hört något om det. Spännande att du fick regelbundna cykel av det ju!
För mig handlar det om att jag gick på p-piller så länge och det var det som fuckade upp min cykel helt sen, som gjorde att jag inte ägglossade på 9 månader och fick massa akne. Så jag vill helt enkelt inte ta tabletter med konstgjorda hormoner för att hjälpa till att lösa något som tabletter med konstgjorda hormoner har skapat haha om du fattar? Vill få kroppen att hitta sin balans själv och fungera som vanligt!