VadåTålamod skrev 2021-11-16 13:19:41 följande:
Exakt!! Jag är på cykeldag 25 idag. Igår började smilyn blinka, så nu är det nog på gång. Man blir glad för det lilla!!
Ja visst är det frustrerande! Jag har inte heller bråttom egentligen men blir bara så less på att inte känna mig säker på vad som är "rätt".
Igår ringde jag en ny privat gyn. De hade inte tid förrän i januari, men tog mig på allvar och skulle skicka anvisningar för test som både jag och sambon skulle göra innan besöket. Spermaprov och något mer.
Jag sa inget till henne om att någon annan diagnostiserat mig med pcos. Sa bara att vi försökt i ett år, att jag tajmar ägglossning och haft regelbunden mens sedan sommaren.
Känner mig SÅ TACKSAM över detta!!! Vill ändå veta spermiekvaliteten också, allt hänger ju inte på kvinnan. Så himla skevt att spermierna kollas först efter 12 korrekta äl på den andra kliniken. Ursäkta franskan man jag vill fan inte slösa ett år bara för att en klinik har en viss procedur?!
Har ni kollat spermakvaliteten hos era killar?
Skönt att få riktigt hjälp!!
Nej vi har inte kollat sperman men har ju egentligen inte haft någon chans att få till det så att säga eftersom jag knappt haft någon mens alls. Får väll bli nästa steg om min mens och ägglossning kommer igång snart men det ändå inte funkar!
Jag har haft fertila flytningar och värk i tjejmagen senaste dagarna, hade temphöjning igår men idag var den nere på min normala nivå så hoppet försvann igen? får se om det kommer en riktig tempohöjning nu snart.