ttcjuliaa skrev 2021-10-23 12:05:05 följande:
Hur lång tid det tar innan man får tillbaka provsvaren? Förstår att du är nervös över det, det är ju så mycket som står på spel och avgör hur man går vidare.
Jag är också tveksam till om det verkligen är så mycket man kan påverka, men jag antar att jag greppar efter halmstrån. Men gör precis som du, förväntar jag mig mens för att slipper "känna efter" eller bli alldeles för nedslagen när mensen kommer.
Förstår den där lite avundsjuka känslan, jag är normalt sett inte heller missunnsam men har en bekant som gör "alla fel" men hon blev gravid och har nu en jättefin pojk på 1 månad. Det känns orättvist :(
Jag tror också det bästa man kan göra är att försöka göra saker man mår bra av. Men det är svårt!
Gud vad frustrerande när de inte hittar något fel! Det måste ju vara värre än något annat för då vet man ju inte vad man ska göra.Usch börjar nästan gråta av det sista du sa, det sliter så oerhört på en. Klart att alla mammor är starka, jag kan ju bara föreställa mig vilket psykiskt och fysiskt påfrestande jobb det är att ha barn. Det är två olika sorters styrka, barnlösa kämpar med sorg och oro över framtiden medan föräldrar kanske kämpar mer med andra utfodringar.
Jag började med att ta alla mina blodprov i mitten på september och har nu en tid den 8 november för att gå igenom alla provsvar. Så 1,5 månad från det att vi började lämna in olika prover till dess vi får svaren. Jag vet inte om det är samma procedur i alla län men här är det iaf så det går till.
Och som svar på om det är normalt att få utslag på äl test på cd 23 så skulle jag säga ja. För att det typ alltid finns LH i kroppen som kommer ge utslag på äl test.
Sen att du inte fick ett fullt utslag så det blev positivt kan bero på att du kanske missade peaken som kan vara väldigt kort. Jag har använt mig av babyplans strips och jag har enbart fått fullt utslag på dom en gång av många månaders användande men har haft alla andra symptom på äl som smärta och sekret utan fullt utslag så det behöver inte betyda att man inte ägglossar eller liknande.