ClumsySmurf skrev 2024-12-20 04:56:46 följande:
Kvinnor blir dödade är inte ett riktigt svar
Varför duckar du för frågan?
Anonym (Buscar) skrev 2024-12-16 16:00:48 följande:
ClumsySmurf skrev 2024-12-16 15:47:32 följande:
när det handlar om våld mot barn är könsskillnaden inte så stor men man ska säga män och pojkars våld mot kvinnor och flickor.
det förekommer våld i samkönade relationer också men det ska man skita i.
ja, det finns en signifikant faktor. (Kön) Varför ska inte det tittas närmare på då? Ska det bortförklaras i stället?
enligt den "forskning" som vänsterfeministerna själva har gjort är våldet väldigt könat men inte enligt forskning som andra har gjort
Något som verkar vara könat är vänsterfeministernas heliga offerskap
"Du kan ju inte hävda dig stå för jämställdhet om du bara ser orättvisor som drabbar män och samtidigt försöker förringa eller avfärda orättvisor som drabbar kvinnor dvs feminism."
Där har du i alla fall en poäng,
och om man då gör som man bör göra, skiftar könen för att kolla om man om man har en dubbelstandard
"Du kan ju inte hävda dig stå för jämställdhet om du bara ser orättvisor som drabbar kvinnor och samtidigt försöker förringa eller avfärda orättvisor som drabbar män"
så är det ju inte så svårt att förstå varför så många anser att vänsterfemnister inte strävar efter någon jämlikhet
Anonym (Buscar) skrev 2024-12-16 13:14:39 följande:
Anonym (Fjantigt) skrev 2024-12-16 12:18:25 följande:
Mobbning och dålig stämning är lika vanligt på mansdominerade jobb.
Det är en ganska vanlig bortförklaring att kvinnor är så dåliga på att löneförhandla. Mynnar ut till att det är kvinnors egna fel att de har så dåliga löner. Bara ursäkter som försvarar en struktur. Samma personer brukar också vara kritiska mot skolsystemet och pojkars sämre betyg. Här är det tydligen inte samma sak, att det då ska vara pojkars egna fel att de har så dåliga betyg.
Säger man sig stället för jämställdhet så vill man väl eftersträva att kvinnor ska ha ungefär liknande ekonomisk makt som män OCH att pojkar får medel att lyckas i skolan på samma nivå som flickor? Men icke, så hycklande är dessa självutnämnda jämställdhetsförespråkare. De behöver inte ens göra något egentligen. Minsta nivån handlar om att inte förneka skillnader eller försöka hitta bortförklaringar. Sen kan man vara hur aktiv eller passiv man vill inom något.
"Det är en ganska vanlig bortförklaring att kvinnor är så dåliga på att löneförhandla."
Det är en av de verkliga orsakerna
Som jag förklarade i förra tråden så beror det på temperamentsdraget
https://en.wikipedia.org/wiki/Agreeableness som överlappar mellan könen
men att föreslå att kvinnor ska träna på att löneförhandla är att skylla på offret
Agreeableness påverkar betydligt mer än löneförhandlig men att rekomendera boken en feminist på YouTube rekomenderade blir ju också att skylla på offret
Nice Girls Don't Get the Corner Office: Unconscious Mistakes Women Make That Sabotage Their Careers
"Säger man sig stället för jämställdhet så vill man väl eftersträva att kvinnor ska ha ungefär liknande ekonomisk makt.."
du är en av de som tar för givet att ej lika utfall är ett bevis på orättvisor
men har du någon gång förklarat varför det ska vara lika utfall?
"Här är det tydligen inte samma sak, att det då ska vara pojkars egna fel att de har så dåliga betyg. "
i förra tråden gav jag ett exempel på en kvinnlig lärare som lyckats få upp pojkarnas betyg, men inte bara pojkarnas.
"Men icke, så hycklande är dessa självutnämnda jämställdhetsförespråkare. "
Några av sakerna hon gör olika har med själva ledarskapet att göra
om man enligt dej inte ska hyckla ska man lägga ansvaret på pojkarna, man ska låta barnen vara sina egna auktoriteter
Det kommer ju att gå jävligt bra.
När man tycker som jag, att vuxna kvinnor har mer eget ansvar än vad barn har så är man enligt dej en hycklare
men när du själv gör precis som andrew tate och många redpill flummare gör, de jämför vuxna kvinnor med barn och lägger förväntningarna där så är det inte misogyni det är feminism
Så mycket text, om jag försöker ploga mig fram i all texten du skriver så anser du tydligen att jag försöker ducka för en fråga. Frågan är: -vad är frågan?
Säger du dig stå för jämställdhet? Hur ska jämställdhet kunna uppnå om man inte sysslar med genus?