Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)

Feminism och jämställdhet

Nu tidens feminism har inget med jämställdhet att göra. Idag handlar feminism om att hata alla män och sprida propaganda som nedvärderar män, exempelvis att manlighet är något fult (läs "mansrollen") och att kvinnlighet är fint, ideologisk propaganda som genus"vetenskap" etc. Detta bidrar till könskrig snarare än jämställdhet.

• Anonym (-)
    Anonym (Tomas) skrev 2021-10-19 10:11:06 följande:

Är man för jämställdhet är man feminist. 

På samma sätt som att man om man är för jämställdhet så är man icke-rasist. 

Inte så komplicerat. 

Att som man vara feminism är samma sak som att spotta på sig själv. Varför inte vara maskulinist istället, eller inget alls? Det går alldeles utmärkt att vara för jämställdhet utan att vara feminist.
  • Anonym (-)
    Mimosa86 skrev 2021-10-19 17:16:42 följande:

Jepp. Så är det. Så tyvärr men ni män måste numera gå med nycklar i handen och tittar er bakom ryggen. Inte gena genom mörka parker och inte gå ut själva för att handla mjölk en sen oktoberkväll ifall ni blir påhoppade av en feminist. Alltid prata med er sambo k telefon lär ni rör er ute efter skymning ifall något händer. Ryslig utveckling. Fy för alla feminister som begränsar alla mäns rörelsemönster och i skräck håller dem hemma och begränsade.

Jag är kvinna. Vad försöker du säga med ditt inlägg?
  • Anonym (-)
    Mimosa86 skrev 2021-10-19 17:31:33 följande:

Och är det möjligt när manligt och kvinnligt inte värderas jämlikt? När klassiska manligheten är det man profeterar på men inte traditionellt kvinnliga? Så var är då grunden för likställda villkor för pojkar/män och flickor/kvinnor.

Där ligger problematiken. Värderingar som läggs på könen

Ni feminister jobbar ju aktivt på att nedvärdera manlighet och värdera kvinnlighet högre. Så ni säger emot er själva och påstår att det är tvärtom.

Det behövs ingen feminism i samhället längre. Kvinnor har fått alla rättigheter som män har. Nutidens feminism går ut på att leta efter problem som inte finns och sticka offerkoftor.
  • Anonym (-)

[quote=81442423][quote-nick]Anonym (Antifeministkvinna) skrev 2021-10-19 17:42:02 följande:[/quote-nick][/quote]

Detta kallas för diktatur. Jag anser att ideologi inte ska kunna infiltrera riktig forskning. Forsking ska baseras på fakta och inte för att passa in i en ideologi. Varför är det ingen som protesterar mot pseudovetenskap? Var är samhället påväg egentligen...

• Anonym (-)
    mammabitch skrev 2021-10-19 20:04:08 följande:

Och jag som absolut definierar mig som feminist är för lika rättigheter OCH skyldigheter för båda könen = jämställdhet

Lägg sedan till att en person inte automatiskt ska tilldelas olika egenskaper utifrån vad hen har  mellan benen.

Där har du feminismen i ett nötskal och det har ingenting med manshat att göra.

Ni förnekar biologi totalt i eran ideologi. Det finns biologiska egenskaper mellan kvinnor och män men det vägrar ni inse.
  • Anonym (-)
    Anonym (Foff) skrev 2021-10-19 22:19:41 följande:

Tack för att du bevisar min poäng på ett så excellent sätt. Otroligt fascinerande med folk som är så dåligt pålästa som du är men uttalar dig så tvärsäkert. Och att sen försöka tala om för andra vad deras åsikt är utifrån det. Magstarkt. Men fortfarande felaktigt.

Det är inte ens värt att diskutera fakta med hjärntvättade feminister. De kommer alltid hävda att det som inte passar in i deras ideologiska åsiktskorridor är felaktigt.

Feminister är så djupt hjärntvättade av sin ideologiska propaganda så det går inte ens diskutera med dem.
  • Anonym (-)
    Anonym (Foff) skrev 2021-10-19 22:36:59 följande:

Wow, du bara fortsätter! Tack, tack och tack!

(Btw: att inte hålla med dig är inte att vara hjärntvättad. Kan vara bra om du förstår skillnaden).

Har jag påstått det? Jag skrev att feminism är hjärntvätt.
  • Anonym (-)
    Anonym (Foff) skrev 2021-10-19 22:53:50 följande:

Nej du skrev att feminister är hjärntvättade... Vilket leder till det jag skrev: att vara av en annan åsikt är inte att vara hjärntvättad.

Du känner aldrig att det är lite väl förmätet av dig att ge dig själv mandat att tilldela folk åsikter de inte har?

Jag har inte påstått att de som är av en annan åsikt är hjärntvättad. Jag skrev att FEMINISTER är hjärntvättade. Det är de oavsett om jag skulle hålla med dig om dina åsikter eller inte. Fakta förblir fakta oavsett.

Var har jag tilldelat åsikter följ inte har. Vad snackar du om...
  • Anonym (-)
    Anonym (B) skrev 2021-10-19 23:49:55 följande:

Nej, du skrev att feminister är hjärntvättade. Du skrev att du inte kan diskutera med hjärntvättade feminister. 

Precis.
  • Anonym (-)
    Anonym (Foff) skrev 2021-10-20 06:25:22 följande:

Nej FEMINISTER är inte hjärntvättade, att du inte klarar av att diskutera med feminister är inte lika med att feminister skulle vara hjärntvättade.

Det är inte fakta att feminister skulle vara hjärntvättade, det är bara din förvrängda uppfattning som baserats på din okunskap om feminism.

Du är så uppenbart okunnig om den rörelsen men uttalar dig ändå så himla tvärsäkert om vad mina åsikter som feminist skulle vara. Det är faktiskt rätt roligt, fast mest visar det på din dumdryghet i frågan.

Jadu den som är okunnig är du. Det är fakta att feminister är hjärntvättade, verklighetsförvrängda biologiförnekare, även om sanningen svider att höra. Jag avslutar att diskutera med dig nu då vi inte kommer någon vart i diskussionen, du är för insnöad i din ideologi helt enkelt och vägrar ta till dig fakta och andras åsikter och synsätt då du finner det så provocerande att du inte kan föra en vettig diskussion utan att bli hysterisk.
  • Anonym (-)
    Tom Araya skrev 2021-10-20 17:47:33 följande:

Jag håller med dig.

Jag undrar hur radikalfeminister som exempelvis Bilan Osman med ett tydligt uttalat manshat tänkt sig...

Vad är jämställdhet enligt den radikalfeministiska synen?

Vill Bilan Osman (exempelvis) uppnå jämställdhet med män (som hon hatar)?

Hur bedrivs jämställdhetskampen tillsammans med män enligt ett sådant synsätt?

Eller tänker sig Bilan Osman och liktänkande feminister att de själva, helt utan mäns vilja, kraft och  samarbete ska uppnå jämställdhet?

All feminism är radikal. Då menar jag alltså nutidens feminism. Feminismen för exempelvis hundra år sedan var inte radikal för den gick ut på att ge kvinnor samma rättigheter som män, vilket nutidens feminism inte går ut på. Nutidens går som sagt var ut på att vara offerkofta och leta efter problem som inte finns.
  • Anonym (-)
    Embla twopointoh skrev 2021-10-21 12:15:48 följande:

Precis, deras resonemang är oerhört godtyckligt. Det blir liksom så när man resonerar utifrån strukturer och makt, eftersom dessa strukturer och makt inte är universella. Detta är en brist som är ganska vanlig inom Vänsterideologier, och som sagt tillhör även genus, intersektionalitet och antirasism dessa inkonsekventa, irrationella ideologier. En annan sak de har gemensamt är att meningsmotståndare blir påklistrade invektiv (-fob, rasist eller vad som nu är aktuellt), andra åsikter ska till varje pris tystas (riva ned valaffischer, störa möten med höga ljud, påtryckningar på arbetsgivare/återförsäljare osv) och att de ser meningsmotståndare som "onda". Bristen på nyanser är lika uppenbar som den är skrämmande. Det är liksom det som banar vägen för auktoritära/totalitära/fascistiska samhällen, men de ser det inte själva,

Precis. Det är helt sjukt vilket inflytande kommunister fått i det svenska samhället.
Svar på tråden Feminism och jämställdhet