Inlägg från: hejhejkola |Visa alla inlägg
  • hejhejkola

Fosterrörelser i v. 27

Hej! Är gravid i vecka 27 och har hittills haft en ganska aktiv bebis som sparkat och rört sig 10-15 minuter åt gången, några gånger om dagen. Men under helgen har rörelserna blivit mer dova, diffusa och hon sparkar bara någon enstaka spark när hon är igång, och inte under längre perioder. Upplever alltså att rörelserna ändrats ganska mycket och snabbt på dessa dagar? var hos barnmorskan idag och hjärtljuden lät jättebra vilket lugnade mig ungefär tills dess att jag kom hem igen. Känner att jag behöver övervaka varenda rörelse och känna efter precis hela tiden, inte hållbart och det tär på mitt välmående. Någon som varit med om liknande? Tror jag ska ringa bm imorgon igen och kanske eventuellt förlossningen för att försöka få till en mer grundlig undersökning?..

• Svar på tråden Fosterrörelser i v. 27
  • hejhejkola

Uppdatering: bebis har varit mer aktiv idag och gett ifrån sig tydligare rörelser så jag har inte varit i kontakt med mödravården? men som ni skriver är det självklart alltid bäst att höra av sig och kolla upp om man är orolig. Nästa gång jag upplever detta kommer jag definitivt ringa. Har varit hos bm två gånger redan pga att jag upplevt minskade rörelser så försökte ha is i magen denna gången, men det var inte så bra för sinnesron haha. Tycker dock att det är intressant att höra andras erfarenheter och upplevelser, så man kanske inte känner sig lika ensam i sina känslor och oro :)

• hejhejkola
    Bula2021 skrev 2021-10-19 21:13:13 följande:

Skönt att höra att bebis rumsterat om lite där inne i dag. Samma här faktiskt. Hen har fått in några ordentliga kickar eller boxar. Man undrar ju SÅ vad det är för kroppsdel som skickas ut :)

Ja det hade man bra gärna velat veta! Speciellt när man känner sparkar (?) långt ner i magen. Har lite svårt för att förstå hur det är möjligt, bebisen är ju ändå ganska stor i vecka 27 :)
Svar på tråden Fosterrörelser i v. 27