Otrevlig barnmorska vid abort. Kanske behöver göra en till
Anonym (Orolig) skrev 2021-10-14 11:39:24 följande:
Hej alla! Vill först tacka för ert fina stöd. Jag tog ett test imorse som tack och lov va negativt. Jag vet inte varför mensen är sen. Om det kan vara stressen efter de som hände. Men det känns som om en stor sten lyft från mina axlar. Jag behöver inte vända mig till abortkliniken och inte genomföra en till vilket känns otroligt bra. Nu ska jag ta itu med mitt mående efter att han gjorde sådär utan mitt samtycke och tankarna om att lämna blir allt starkare. Ska även skaffa preventivmedel trots att jag har svårt för hormoner. Återigen, tack för ert stöd och fina ord!Du ska inte skaffa hormonpreparat om du inte vill eller mår dåligt av det. Killen får vackert använda kondom eller avstå sex, eller så får ni ha sex på andra sätt än samlag. Det finns ju många möjligheter, eller hur? Dock bör du göra slut med din nuvarande kille, eftersom han inte respekterar dig samt inte är att lita på. Du har INGET att skämmas för, du träffade en dålig barnmorska. Men det är viktigt att du gör vad du kan för att inte hamna i denna situation igen. Gällande t ex val av partner, inte bara val av preventivmedel.