Fransan skrev 2021-10-09 16:12:29 följande:
Ett annat argument han kör med nu är att- Vad har förändrat sen du fick plusset, vi har ju sagt att vi är färdig med barn?. Och JA, vi har sagt att vi inte ska ha fler barn eftersom vi räknat med att det inte går. Och jag har bara varit otroligt tacksam att vi fått två friska. ( orkar inte dra hela min journal, men problem med äggstockarna ) Han känner sig nu lurad då jag uppenbarligen KAN bli gravid och tycker då jag borde agerat utifrån det, fast han vet att jag inte är 100% steril
Förlåt för luddig text! Så mycket jag vill få ner
Men ja, allt har förändrats sen det stod gravid på stickan..
Skillnaden är att du nu är gravid.
Fråga honom vad som är skillnaden för honom nu jämfört med när han valde att ha oskyddad sex och därmed valde att ta en kalkylerad risk för en graviditet.
Återigen. Lägg tillbaks lägg tillbaks lägg tillbaks.
Du ska sluta diskutera alternativ med honom, för ju mer ni pratar ju starkare hot/argument kommer han att komma med om han tror att det fortfarande finns utrymme att övertala dig till abort.
Det bästa är att göra solklart att det inte blir nån abort. Så kan ha få lite tid på sig att flippa ur inman han sedan sansar sig. Så länge tiden för aborgräns inte nptts så kommer att nog att fortsätta tjata och argumentera. Ge dig inte in i de diskussionerna. Han kanske till och ned går så långt att han drar iväg för att visa dig att han menar allvar. Sitt i båten, jag är övertygas om att han lugnar sig när han inser faktum. Om inte så var det nog ingen relation att bevara ändå.