Inlägg från: Anonym (barnfri) |Visa alla inlägg
  • Anonym (barnfri)

Vab som ger missnöje hos kollegor

Anonym (..E..) skrev 2021-10-09 09:15:23 följande:

Efter att ha läst igenom hela tråden kan jag konstatera att det TS menar med "att kollegor ska stötta varandra" är att de ska stötta henne så hon kan få mest och längst ledighet vid de mest attraktiva semesterperioderna. Detta då utöver allt extraarbete de får utföra när TS är hemma och vabbar.

Ja, de som tycker att kvinnor ska stötta varandra brukar inte vilja stötta oss som inte har barn men ändå inte alltid vill jobba på obekväma arbetstider. Då heter det plötsligt att vi är egoistiska om vi inte helt anpassar vårt liv efter kollegor som valt att yngla av sig.
  • Anonym (barnfri)
    Caitline35 skrev 2021-10-09 12:33:21 följande:

Till att dömma av alla inlägg , innehåller vissa en bitterhet mot småbarnsföräldrar vilket ger mig insikten om att jag aldrig helt kommer att komma ifrån de negativa attityderna. Jag får innerligt hoppas, som en av er skrev i ett inlägg, att jag minns mina år som småbarnsförälder och inte blir lika bitter i framtiden på yngre generationen med småbarn utan har en viss förståelse. Sen förstår jag att om föräldrar sätter i system att vara ledig de attraktiva veckorna/dagarna jämt så leder det till frustration. Jag hade också blivit arg. Men i mitt fall är jag flexibel med ledigheten. Sen förstår jag att det är tufft att arbeta med vikarier eller om de ens finns att tillgå, när en kollega är sjuk. Men vad ska en ensamstående förälder som jag göra åt det? Jag får inte lämna sjuka barn. Jag får tillräckligt dåligt samvete av att vara borta. Här måste i så fall chefen göra något. Ni bittra människor får vara bittra då, men pröva och sätt er i min situation eller någon annans ensamstående situation där den andre föräldern inte existerar. Sätt er in i att ro i föräldraskapet helt själv, att räcka till både som förälder och som kollega. Men det är svårt att göra förstår jag.

Det är inte vårt problem att du valde att skaffa tre ungar med en man som inte tar sitt ansvar.
  • Anonym (barnfri)
    Caitline35 skrev 2021-10-09 13:04:27 följande:
    Din kommentar visar bara vilken inkompetent och bitter person du är. Tragiskt. Kan tala om att barnes pappa gick bort i cancer. Han är död och begraven sen många år. Det är sådana som du man inte vill ha som kollega...
    Bitter kan du vara själv. Om han varit död i många år borde barnen vara tillräckligt gamla för att klara sig själva hemma när de är sjuka.
  • Anonym (barnfri)
    Caitline35 skrev 2021-10-09 13:04:27 följande:
    Din kommentar visar bara vilken inkompetent och bitter person du är. Tragiskt. Kan tala om att barnes pappa gick bort i cancer. Han är död och begraven sen många år. Det är sådana som du man inte vill ha som kollega...
    Jag är i alla fall fan så mer kompetent än arbetsskygga morsor som missköter jobbet och skyller det på sina ungar.
  • Anonym (barnfri)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2021-10-09 17:07:38 följande:

Haha alltså va? Vad vet du om hennes kompetens ? Man missköter inte jobbet för att man är hemma och vabbar.

Ts kollegor är ju inte nöjda med hennes insats eftersom hon dumpar över jobbet på dem för att okynnesvabba med halvstora ungar.
  • Anonym (barnfri)
    Caitline35 skrev 2021-10-09 18:33:05 följande:

Barnen är 3, 7 och 10 år. Nej de kan inte vara hemma själva.

Hur kan den yngsta vara 3 år om pappan varit död i många år? Det är något som inte stämmer här.
  • Anonym (barnfri)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2021-10-09 19:17:36 följande:
    Inte för dig men för en annan kan tre år vara tillräckligt många år. Vem är du att bestämma vad TS anser som lång/kort tid?

Av någon som har förlorat en livspartner kan man tycka att du borde ha lite mer sympati, men du är väl så inne på att tycka att TS gör fel i sitt jobb att du kanske inte tänker längre än näsan räcker
    Den hör till den allmänna språkförståelsen att man inte menar tre år när man använder ett uttryck som ?sedan många år?. Man kan inte hitta på egna tolkningar av ords betydelser bara för att det ska passa ens syfte.
  • Anonym (barnfri)
    Anonym (Camille) skrev 2021-10-10 09:51:05 följande:

Det är hemskt. Tyvärr är Sverige lite i topp både vad gäller bristande jämställdhet- men även vad avser mobbning på arbetsplatserna. Kvinnodominerade yrken är värst och kvinnor är i n t e snälla mot varandra, är min erfarenhet (Sett mobbning mot föräldrar)

Nej, det är vi utan barn som är värst mobbade eftersom vi inte har något trumfkort i form av föräldraledighet att köra med när vi vill vara lediga under attraktiva perioder.  Det förutsätts att vi alltid ska täcka upp för andra i tid och otid. Kvinnlig solidaritet verkar bara gälla kvinnor som har barn.
  • Anonym (barnfri)
    Anonym (Tröttsamt) skrev 2021-10-10 11:45:27 följande:
    Du får beklaga dig till de som ger oss dessa förmåner.

Hade du fått förmåner så hade du nog också brukat dem. Det är ju inte vårat fel som, som väljer att skaffa barn att vi kan ta exempel f.ledigt och njuta av tid med våra barn.

Du får också vända dig till din chef/ledning som inte kan tillgodose att det täcks upp på din arbetsplats när ni är kort om folk
  • Anonym (barnfri)
    Anonym (E) skrev 2021-10-10 13:49:50 följande:
    Det har de inte med att göra. Varken om man delar eller orsaker varför man inte delar.
    Om det drabbar dem har de visst med det att göra. Den här tråden är fanimej det ultimata beviset på att man inte blir mindre egoistisk av att skaffa barn, snarare precis tvärtom. Det är ett jävla tjat om att man ska kunna göra som man vill bara för att man har en unge att skylla på.
Svar på tråden Vab som ger missnöje hos kollegor