Inlägg från: Anonym (ppp) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ppp)

Vab som ger missnöje hos kollegor

Anonym (Anledningen att män inte vabbar) skrev 2021-10-08 15:41:38 följande:

Anledningen att män inte vabbar är inte så mycket att vi inte vill det, utan att vi får sparken rätt snart om vi gör det. (Sparken innebär även ofta även en påföljande skilsmässa rent statistiskt).

Det där obehaget kvinnor får av sina kollegor och chefer om de vabbar...gångra det med tio för män. Även om han har kvinnliga kollegor eller en kvinnlig chef.

Ok, måste in och kommentera: 
    Mycket av det du säger stämmer inte alls. Visst finns det ett och annat privat (mindre) företag som försöker att inte följa lagen, men du kan inte skriva "vi män får sparken om vi vabbar". Jag känner mängder med män inom mängder av olika yrken som vabbar, tar lika stor del som frun, och som inte fått sparken eller ens får gliringar om att de är borta från jobbet. 
    Ge mig gärna ett exempel på en man du vet fått sparken för att den vabbat.

Är du kanske en man som gärna slipper vab? Är det därför du skriver så här, liksom gömmer dig bakom en ursäkt: "Jag måste jobba för min chef sparkar mig annars"? 
    OM någon nu skulle hotas med uppsägning för att den behöver vabba så begår arbetsgivaren ett lagbrott, så då får man väl kontakta sitt fack och be dem om hjälp, inte bara ursäkta sig och överlåta all vab åt sin fru?

Förlåt TS för OT, men sånt här inlägg måste bemötas Glad
Svar på tråden Vab som ger missnöje hos kollegor