Inlägg från: Anonym (hostande kvinnan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (hostande kvinnan)

Jag hostar mycket och åker kollektivt - vad kan jag göra för att lugna er som är medresenärer?

Anonym (Q) skrev 2021-10-06 23:39:32 följande:

Vad exakt gör du när du hostar? Hostar du i armvecket? Använder du mask? 

Ingen använder väl mask? Inte här i alla fall! Jag har använt mask periodvis - men då har det blivit värre med reaktionerna.
    Anonym (Q) skrev 2021-10-06 23:42:23 följande:
    Okej, detta var beviset som krävdes för att visa att du bara är en antivaxxer som försöker sprida propaganda. De är kända för att använda den hemska tortyren och brutala slakten av miljoner judar och slänga in sig själva med dessa offer och låtsas att de är lika förtryckta. Det är vidrigt och du borde skämmas.

Jag har tagit två sprutor covid (jag fick dessa tidigt i våras) och ska snart få min tredje (hoppas jag) Jag har dessutom fått vaccinationssprutan för lunginflammation för en månad sedan. Vad menar du?

Vad menar du? (Jag är uppriktigt nyfiken kring hur du kan tolka det så?)

Anonym (Q) skrev 2021-10-06 23:42:23 följande:
    Okej, detta var beviset som krävdes för att visa att du bara är en antivaxxer som försöker sprida propaganda. De är kända för att använda den hemska tortyren och brutala slakten av miljoner judar och slänga in sig själva med dessa offer och låtsas att de är lika förtryckta. Det är vidrigt och du borde skämmas.

Nej, ärligt talat, Q, jag refererade till historiska sjukdomar och hur man gjorde då i Sverige, eftersom jag trodde att det var allmänbildning. Jag är ledsen över att du tror att jag är antivaxxer. Det här är ju trots allt någonting som man läser om under mellan- och högstadiet. Sedan vet jag att många inte är intresserade av historia. Jag ber om ursäkt för att jag trodde att det här var allmänbildning. Jag gjorde bara en referens, som jag trodde de flesta människor hade koll på.

Anonym (Q) skrev 2021-10-06 23:50:43 följande:
    Skärp dig. Lägg ned bara. Din trådstart lät löjlig nog men nu när du visat dina sanna färger är det bara skämmigt. Hur klarar ni av att kolla er själva i spegeln efter att ha jämfört er situation med judar under förintelsen? 

Jag bor i Stockholm. Folk hostar hela jävla tiden. Inget händer utöver lite fula/oroliga blickar ibland. Sluta sprid lögner. 
    Haha! I Stockholm är det lite fula, oroliga blickar ibland. Så är det inte i övriga landet. Jag blev tillsagd här i tråden att ha en lapp som jag skulle hålla upp kring att jag inte har covid på bussen - går det inte att referera kring hur man hade davidsstjärnan?

Helt ärligt!

Kan vi komma på någonting enklare än en inplastad lapp som man går runt med eller en t-shirt? Jag kan säkert skapa någonting sådant, typ ett armband i lysande färg som bara får bäras av folk som är inskrivna på lungkliniken eller så? Vilken färg hade lyst mest i så fall? Eller finns det någonting annat - typ ett halsband för de som är hjärtsjuka eller epileptiker? men dessa syns ju inte så bra.

Anonym (Q) skrev 2021-10-06 23:59:12 följande:
    Mhm. 

-Jämföra sig med offer för förintelsen (check)
    -Snacka om hur man "skräms till tystnad" och "blir tystad" (check)

Några fler antivaxx bullshit du vill bidra med till vårt antivaxx bingo här på kvällen? Det är ju bara för himla roligt att ni tror att ni inte märks på flera mils avstånd med ert språk. 
    Jag kräver inte att just DU ska vaccinera dig eller så. Jag kräver enbart att jag, som har en lungsjukdom, ska ha rättigheten att åka buss till jobbet.
    Anonym (hostande kvinnan) skrev 2021-10-07 00:07:48 följande:
    Jag kräver inte att just DU ska vaccinera dig eller så. Jag kräver enbart att jag, som har en lungsjukdom, ska ha rättigheten att åka buss till jobbet.

Jag har jobbigt nog som det är med min lungsjukdom. Jag får exempelvis inte besöka alla instanser inom vården. Om jag ska besöka vårdcentralen, så måste jag be min lungläkare (som är lika svår att få tag i som alla andra läkare) att hon skriver till att jag hostar - annars blir jag nekad i dörren. Detta gäller även mitt barn - eftersom jag hostar. Det är ett ständigt pågående problem.

Jag har dessutom blivit utslängd från offentliga tillställningar i övrigt.

Anonym (Q) skrev 2021-10-07 00:15:30 följande:
    Hjärtat, ska jag berätta något för dig? Detta är top Secret så sprid inte runt det till alla nu bara. Alla hostar. Folk hostar hela tiden. Varje gång du åker kollektivtrafik kommer du se/höra minst en person hosta, förmodligen flera. I din påhittade värld skulle det stå i tidningen non stop om denna stora våg av överfall på tusentals personer som dagligen utsätts för aggressiva attacker på bussar och tåg. Förstår du nu hur dum din lögn var? Nästa propagandatråd du skapar: försök se till att lögnen faktiskt är möjlig och realistisk. 

JA! Folk hostar! Folk hostar hela tiden! Det har jag märkt, framför allt efter att pandemin körde igång, då jag lade märket till folk. Jag hostar dock mer än vad folk i allmänhet hostar. Som jag skrev i min trådstart så hostar jag ihållande och konstant. DET är skillnaden! 

Jag har hostat tidigare också. Jag har märkt att folk blir irriterade. Det är ingenting konstigt. Skillnaden, nu, mot tidigare är att de blir aggressiva. Dessutom är det ett enormt problem om busschauffören hakar på, så att man blir avkastad vid en hållplats, och därmed blir 20 minuter för sen till jobbet - därav denna trådstart.

Anonym (Q) skrev 2021-10-07 00:25:55 följande:
    Men sluta ljuga, det räcker. Haha ja men självklart har lilla prinsessan en alldeles helt unik hosta som förvandlar alla omkring henne till aggressiva monster lol. 
    Välkommen att åka buss med mig en vecka! Det vore fantastiskt om du kunde analysera, diskutera OCH "skydda" mig under hela veckan! Kanske skulle du kunna skriva ett reportage om det och sälja till någon skvallerpress? 
    Anonym (Skydda mig!) skrev 2021-10-07 11:27:07 följande:

Jag hade uppskattat om du bar munskydd på bussen (det gäller alla men framförallt personer med hosta).

Som reglerna är nu måste jag sjukskriva mig för minsta lilla snuva, och även om både du och jag fått covidvaccin kan du ju ha något luftvägsvirus som far ut i luften när du hostar. Att märka skillnad på den vanliga hostan och den vanliga hostan plus en lätt infektion är inte alltid så lätt.

Ja, munskydd har jag inga problem med att bära faktiskt! (Även om det gör det hela svårare för mig att andas.) Jag har dock upplevt att när jag hostar OCH har munskydd, så blir folk i allmänhet mer skeptiska, eftersom ingen har munskydd längre. Om det faktiskt är så att det lugnar folk, så kan jag ta att det blir lite jobbigare att andas just den stunden jag sitter på bussen.
    Phalaenopsis skrev 2021-10-08 23:42:45 följande:
    Japp. Och att hon inte kan tala men har god balans/kan simma (för strandbruk). Själv bryr hon sig inte det minsta om det, eftersom hon socialt sett snarare är 1-2 år än åtta.
    Hon brukar klara av saker som får folk att sätta i halsen på lekplatsen, och de blir inte lugnare av att hon inte svarar när de söker kontakt. Och hennes slöa föräldrar som bara står där borta och tittar på. :)
    Jag måste ha missat den här diskussionen i tråden. Vänligen förtydliga för mig som faktiskt är Trådstartaren, vad du menar.
    Challenger skrev 2021-11-02 21:22:48 följande:

Ett alternativ är kanske att börja åka bil istället?

Jag är låginkomsttagare och är dessutom arbetsoförmögen på 25% på grund av min lungsjukdom, så en mycket stor del av min inkomst hade gått till resekostnader om jag hade haft en bil. Ett busskort kostar ungefär 600 kr/månad, vilket gör det betydligt mycket billigare att åka kollektivt än att äga och köra bil. Dessutom kostar det 25 kronor/timme att parkera i innerstan där jag arbetar. Bussarna kör för övrigt i bussfiler, vilket gör att restiden halveras om man åker kollektivt, jämfört med om man hade kört bil.

Ovanstående är anledningar till att jag inte kör bil. Förresten har jag inget körkort, eftersom jag inte har något som helst behov av det. 

Svar på tråden Jag hostar mycket och åker kollektivt - vad kan jag göra för att lugna er som är medresenärer?