Inlägg från: Anonym (Internationell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Internationell)

Jag hostar mycket och åker kollektivt - vad kan jag göra för att lugna er som är medresenärer?

Eller så kollar man upp vad som händer. All statistik är inte gömd. Hur många dör normalt. Och hur många EXTRA har dött utöver normala dödsantalet.
    Att man dör MED covid innebär inte att man dör AV covid. T ex.

Jag trodde alltid att sverige hörde till de mer intelligenta, upplysta, av folk. Det har varit en besvikelse att inse att den låga status sverige håller i det här området är sann. 
    Jag vet inte om jag brukade hålla det svenska folket för högt eller om de faktiskt har blivit mer korkade inom några få korta år. 

När har det nånsin varit läge att hosta på folk? Vinterkräksjukan sprids av ett särskilt anledning. Men jag antar att bara riktigt gamla och väldig unga har dött av det så det är betydligt mer ok?
    För att inte nämna "vanlig säsongs influensa" som dödar flera tusen äldre varje år då folk hostar utan problem på allmän plats.
     Det här hyckleriet är soul deep med svenska folket. OM DET KAN DRABBA dom själva är det OERHÖRT VIKTIGT MED vaccination. När det mest drabbar andra, vad i hel**** gnäller dom för.

Jag vill bara spy men jag tror på karma. What goes around comes around.

Det är intressant faktiskt. Helt plötsligt är förkylningar dåligt. När det förr var HELT NORMALT att ha konstant snoriga ungar på dagis. HELT NORMALT att din unge är sjuk MINST varannan vecka från förkylning. 
    Nu är det dödligt onormalt.

Svar på tråden Jag hostar mycket och åker kollektivt - vad kan jag göra för att lugna er som är medresenärer?