Jag hostar mycket och åker kollektivt - vad kan jag göra för att lugna er som är medresenärer?
Folk har helt enkelt ruttnat på att "folk" inte har vett att stanna hemma när de är sjuka, de har ruttnat på att detta skit aldrig tar slut pga att folk skiter i restriktioner och rekommendationer.
Jag tycker det tyder på civilkurage att våga skälla ut och kasta av någon som hostar på bussen.
Nu är det säkert som du säger, du har en annan lungsjukdom. Men folk vill inte höra detta, de orkar inte, de har redan hört alla ursäkter...
Ingen vågar lite på någon, speciellt inte en främling på bussen, dit ord är inget värt, ingen vågar ta den chansen.
Det är tyvärr bara för dig att finna dig i att ingen kan vistas i miljöer där det inte går att hålla social distansering om man har covid-symtom längre.
Du får helt enkelt köpa bil och sluta åka kollektivt.
En människa med kronisk lungsjukdom får banne mig köpa en bil, för såna kan vi inte ha ibland oss mer.
Är det här vad samhället blivit? Att vi trots vaccin som skyddar mor allvarlig sjukdom och död, så den som får covid får det lätt-måttligt, ska utesluta de stackare bland oss som lite av kroniska ickesmittsamma sjukdomar?
Man skäms.