• Anonym (K)

Jag hostar mycket och åker kollektivt - vad kan jag göra för att lugna er som är medresenärer?

Fyfan vad jobbigt. Och fyfan för folk alltså.

Om man nu är så jäkla orolig över att bli smittad så får man väl strunta i att åka buss då. Lättare sagt än gjort förstås.

Kan du inte prata med busschauffören? Han tycker väl säkert heller inte om att folk skriker. Eller det kanske är svårt? Tänker att han kan säga något mikrofonen, att be dom hållkäften eller hoppa av.

Och jag håller med föregående, skrik tillbaka, ne kanske inte så lätt förstås och jobbigt kanske om du har problem med lungorna. Skrik, jag har cancer i halsen därför jag hostar. Så kanske dom håller tyst.

Fan vad jobbigt. Tycker synd om dig. Hade jag suttit på den bussen hade jag skrikit på dom som skriker på dig.

Kan ni inte köpa en billig bil o ha sålänge?

• Anonym (K)
    Anonym (Vaktmästaren) skrev 2021-10-06 23:06:57 följande:

Folk har helt enkelt ruttnat på att "folk" inte har vett att stanna hemma när de är sjuka, de har ruttnat på att detta skit aldrig tar slut pga att folk skiter i restriktioner och rekommendationer.

Jag tycker det tyder på civilkurage att våga skälla ut och kasta av någon som hostar på bussen.

Nu är det säkert som du säger, du har en annan lungsjukdom. Men folk vill inte höra detta, de orkar inte, de har redan hört alla ursäkter...

Ingen vågar lite på någon, speciellt inte en främling på bussen, dit ord är inget värt, ingen vågar ta den chansen.

Det är tyvärr bara för dig att finna dig i att ingen kan vistas i miljöer där det inte går att hålla social distansering om man har covid-symtom längre.

Du får helt enkelt köpa bil och sluta åka kollektivt.

Du är säkert en av dom som skriker.
  • Anonym (K)
    lövet2 skrev 2021-10-06 23:14:22 följande:

Var övertydlig. Skriv en lapp i A4-storlek och häng den om halsen när du åker buss. Gör det enkelt för folk att förstå också. "Lungsjukdom" är för diffust. Skriv "Jag hostar pga allergi. Det smittar inte!".

Skitbra!!! TS detta ska du göra. Du kan plasta in A4 lappen så skriver du på bägge sidorna. När du sitter ner och folk inte ser så håller du bara upp lappen. Skriv med stor svart tusch.
  • Anonym (K)
    Anonym (Vaktmästaren) skrev 2021-10-06 23:06:57 följande:

Folk har helt enkelt ruttnat på att "folk" inte har vett att stanna hemma när de är sjuka, de har ruttnat på att detta skit aldrig tar slut pga att folk skiter i restriktioner och rekommendationer.

Jag tycker det tyder på civilkurage att våga skälla ut och kasta av någon som hostar på bussen.

Nu är det säkert som du säger, du har en annan lungsjukdom. Men folk vill inte höra detta, de orkar inte, de har redan hört alla ursäkter...

Ingen vågar lite på någon, speciellt inte en främling på bussen, dit ord är inget värt, ingen vågar ta den chansen.

Det är tyvärr bara för dig att finna dig i att ingen kan vistas i miljöer där det inte går att hålla social distansering om man har covid-symtom längre.

Du får helt enkelt köpa bil och sluta åka kollektivt.

Just det, glömde säga att du är en idiot också.

?De orkar inte? anledningen till att folk ?inte orkar? är för att dom tänker på sig själva. Hade folk varit så noga och haft civilkurage som du påstår så skulle folk inte levt och betett sig som vanligt under hela denna pandemin. Men att komma 2 är efter när alla är vaccinerade och visa ?civilkurage?. Nä, välj något bättre tack.
  • Anonym (K)
    Anonym (Orimligt) skrev 2021-10-06 23:27:45 följande:

Skämtar ni?

Nej, vi skämtar inte, varför skulle vi göra det??!

Jag jobbade i vården mitt under pandemin, hade en kvinna i en kö som inte kunde tala ordentligt och hostade o folk blev som galna, hon hade också en lungsjukdom. Detta var utomhus. Hon kom på besök ofta. Det enda som hjälpte var hennes lapp och hon hade en lapp runt halsen, en stor.

Har du något bättre alternativ?
  • Anonym (K)
    Anonym (hostande kvinnan) skrev 2021-10-06 23:29:20 följande:

Tack! Det ska jag göra! Jag har lamineringsmaskin på jobbet som jag kan låna!

Ja! Lycka till, hoppas att det blir bra för dig!
Svar på tråden Jag hostar mycket och åker kollektivt - vad kan jag göra för att lugna er som är medresenärer?