Inlägg från: Anonym (Jhgxzvb) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jhgxzvb)

Jag ska betala honom

havstjej skrev 2021-10-03 13:34:00 följande:

Det ni skriver om att jag kan flytta ändå. Jag ringde upp socialtjänsten för att fråga om det stämmer att han ska skriva under och han behöver skriva under om jag så ens bara ska flytta till lägenheten under.

Om jag flyttar utan godkännande och skatteverket gör en utredning... Jag har tänkt på det med att det skulle kunna gå. Men så läste jag någonstans att det var egenmäktigt förfarande av barn. Och jag vill ju inte göra något som kan ställa till det för mig

Du kanske redan har fått svar på allt men ifall att du inte har det så skriver jag ändå.

Du kan flytta utan pappans medgivande om du inte försvårar hans umgänge iom flytten.

Följ avtalet och dokumentera allt. Skriv ner, spara sms, spela in samtal etc.

Var saklig, gå aldrig till personangrepp.

Ta det inte till rätten, låt honom göra det isf. Om det går till rättegång, begär i första hand enskild vårdnad, i andra hand gemensam.

Ta underhållet via fk, då slipper du all intakt kring det med honom.

Svara bara på saker som rör barnet, inte på påhopp på dig. Känns det svårt att inte gå i försvar, tänk på att varje gång du gör det vinner han.
Svar på tråden Jag ska betala honom