Inlägg från: Johannus |Visa alla inlägg
  • Johannus

Bonde söker fru 2021

Nandez skrev 2021-12-15 20:42:02 följande:
    Backis och Evelina passar ihop
    Det var ett bra val för Backis för Erika verkade alldeles för dominant. Men tråkigt att se även henne lessen.
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-12-15 20:56:56 följande:
    Och så blev det
    Jag tycker att det två passar varann, men blir lite irriterad för Lina pratar med Filip som om hon hade ett manus...Typ svårt att förklara, men hon pratar inte lättsamt. Kanske så "fint" pratar....!?
  • Johannus
    nomina skrev 2021-12-15 21:21:08 följande:
    Men vet inte om jag hängde med nu, bor daniel och klara grannar eller?
    Det hörde jag inget om att dem skulle bo grannar....Förvånad
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-12-15 21:42:41 följande:
    Filip och Lina känns inte så äkta
    Håller med dig....Båda är fina, men är dem för fina för varann.....Låter så stelt på deras sätt och prat.
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-12-16 14:10:38 följande:
    Ja, Peja och Benita passar bra ihop
    Läste om att Peja och Benita haft kontakt efter det att hon valdes ut direkt så därför kunde hon direkt bestämma att åka på resa med Peja. Blir en massa skriverier hit och dit efteråt.
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-12-16 14:14:36 följande:
    Backis och Evelina passar bra ihoop
    Ja det gör dem....Hoppas verkligen det håller så att han inte blir åter besviken på allt vad kärlek innebär.
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-12-16 14:17:13 följande:
    Väldigt stelt
    Kan det vara att det är av rikare rang bönder och inte Torpare som dem blir så stela eller ...Nä vet inte, men stelare blev både Lina och Filip när dem blev ensamma.
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-12-16 17:51:03 följande:
    Bara ett avsnitt kvar
    Ett avsnit...."Hur gick det sen".......Då kanske vi får svaret om alla har sina kärlekar kvar eller om det svalnat efter att kamerorna inte är kring dem mer.

Tror dock att Daniel och Klara kommer att hålla i hop.
  • Johannus
    Tecum skrev 2021-12-16 19:01:50 följande:
    De bor nog inte grannar men i typ samma kommun. Daniel kör vägkantsklippning på entreprenad och då har man ett område kanske som en kommun att röra sig i. Praktiskt att de bor nära, det underlättar förhållandet. De känns som en perfect match, om inte TV4 lurat oss...

Filip har valt fel hela tiden, även igår. Det blir nog inget av han och Lina.

Backis och Evelina håller nog ihop åtminstone ett tag.

Tycker inte ni också att Peja är för velig? Jag tvivlar på att det håller mellan honom och Benita, tveksamhet inför slutval brukar vara ett dåligt tecken.
    Jag tror att Peja valde att välja ut både Camilla och Benita så att ingen skulle bli sårad, men samtidigt så har jag läst att Benita och Peja har direkt efter haft kontakt och att det var ingen hemlighet att han kom till Stockholm för Benita.....Om det håller för dessa två vet vi inte, men jag hoppas för dom passar varann.
  • Johannus
    Tecum skrev 2021-12-17 16:24:04 följande:
    Ja det är typiskt TV4 att lura tittarna men det förstår väl alla att han inte åkte till Sthlm på vinst och förlust.

Om det är sant som du skriver att han valde bort bägge för att slippa såra någon är det ju alldeles förskräckligt. Tror du inte att Camilla blir mer sårad när hon får reda på att både Benita och Peja lurat henne och spelat taktiskt bekom hennes rygg? Hoppas inte det är sant.
    Ja jag tror att Camilla blir ännu mer sårad när hon ser och läser allt efter. På nåt sätt skulle jag vela att det blev annorlunda lagt på BF för det är fruktansvärt att se det 3 som åker ut bli lessna. Sammanlagt 12 lessna tjejer. Och säger det igen att alla som söker sig till BF vet att det bara är en som väljs så det är deras problem när det väl väljs bort.

Jag skulle inte våga ställa upp att bli förnedrad i Tv. 
  • Johannus
    Tecum skrev 2021-12-17 18:00:43 följande:
    Att bli bortvald är inte att bli förnedrad i sig. Det som jag reagerar mot är att bonden antagligen får order om att vara lika kärvänlig mot alla och inte antyda vilken som är favorit för de andra. Då invaggas de i falska förhoppningar och blir så ledsna. Det ser redaktionen också som "bra TV".

Hur vill du se att programmet görs istället?
    I slut valet så tror jag den som åker sist ut känna sig förnedrad. Båda har ju fått känna kärlek från bonden mer eller mindre. Alltså falska förhoppningar.

Jag vet  inte hur jag skulle vela ha det, men jag blir så lessen över dem som blir lessna. Speciellt dom två sista som ska väljas emellan....Nä jag vet inte.
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-12-21 21:45:41 följande:
    I morgon är det sista gången denna säsong
    Ja så är det....Förhoppnings vis så börjar Farmen snart.
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-12-21 22:42:51 följande:
    Farmen är på gång smile1.gif
    Vet du när?

Klart vi ska öppna en tråd om Farmen Skrattande
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-12-22 20:10:55 följande:
    Härligt att Daniel och Klara är tillsammans smile1.gif
    Håller med...dom passar varnadra......Mys
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-12-23 19:42:08 följande:
    Läste att Peja och Benita inte är tillsammans
    Läste också om att Benita och Peja inte är tillsammans. Önskar av hela mitt hjärta att Benita träffar den rätte mannen i hennes liv. Hon var den enda som verkade gjord nära.

Peja visste inte vart han stod.....Kanske att det var för mycket av tv produktions personer med och det förstörde hans vanliga liv på gården.
  • Johannus
    Tecum skrev 2021-12-24 10:48:56 följande:
    Jag fick vibbar att det inte var helt perfekt mellan dem redan i programmet. När Linda frågade om Benita var inne på att flytta ner så småningom stelnade hon till och drog till med något om att Peja kanske säljer korna och flyttar upp, vilket han avfärdade. Peja verkar velig och det finns väl en orsak att en så charmig man som han är singel. Men intrycket var ändå att Benita var den som tvekade mest. Och distansförhållanden är svårt. Det passar nog bäst för ungdomar. När man är i Pejas och min ålder gäller det att ta vara på den tid man har kvar, då vill man ha sin älskade nära.
    Håller med dig i vad du skriver.
  • Johannus
    Tecum skrev 2021-12-24 10:56:45 följande:
    Det var starkt av Ellinor att svälja stoltheten och ge Filip en ny chans.. Och starkt av honom att erkänna sitt felval och våga ta ny kontakt. Lina försökte skylla på honom men erkände till slut att hon var "kär i kärleken" och att hon ville vinna mer än vara med Filip. Något vi ofta sett i programserien.

Tydligen gjorde Lisa likadant i fjol vilket jag glömt. Alltså gav bonden en ny chans fast hon blivit bortvald och nu var de fortfarande ett par. Vad säger ni tjejer, skulle ni kunna ge honom en ny chans även om ni blivit bortvalda och hemskickade?
    Nej jag skulle inte ge en ny chans direkt efter valet om jag var bort vald.
  • Johannus
    BeautifulLiz skrev 2021-12-24 12:04:53 följande:
    Det är sant, men då har inte hela Sverige bevittnat att man valts bort.

Jag skulle aldrig ens komma på tanken att medverka oavsett. Ska jag träffa någon så får det ske utan TV-kameror. Solig Fast det känns inte aktuellt, jag trivs för bra som singel numera.
    Håller med dig ....Jag trivs bra som singel........Ingen man skulle orka med mitt liv som jag har haft i 7 år nu......Jobb ansvar dygnet runt 7 dagar i veckan.
  • Johannus
    Nandez skrev 2021-12-26 21:51:25 följande:
    Snart dags för Farmen smile1.gif
    Ser fram emot Farmen. Glad
Svar på tråden Bonde söker fru 2021