Tecum skrev 2021-10-14 22:38:06 följande:
Det vore mer rättvist, men TV4 är ute efter underhållning, inte rättvisa. De vill att bonden ska ta med någon fel person och de vill att tjejer ska visa känslor, alltså bli ledsna.
Att vara för "på" har inte varit något framgångskoncept, de har ofta åkt ut på slutet och är naturligtvis helt oförstående, "hur kan han välja bort mig?"
Ja det är märkligt att så många tjejer har svårt att förstå vad ett liv med en bonde innebär. Har man djur är man i princip i beredskap 24/7, alla planer kan kullkastas om det händer något. Och även rena växtodlare jobbar nästan dygnet runt vissa perioder.
Sant att det vore mer rättvist. Underhållning med att göra så många tjejer lessna sårar i alla fall mig. Tänker mig att tjejerna tänker i framtiden att dem inte duger åt någon. Ok när dom söker med i programmet hoppas jag att dem får veta att det inte alla gånger går bra, men oavsett det så sårar det många fina sökare som åker ut.
Håller 100% med om att vara för på, men många tror att när dem visar framfötterna så kommer dem att gå långt.
Spelar ingen roll om man är köttbonde, skogsbonde, växtodlare, spannmålsodlare, mjölkbonde eller en vanlig Torpare, det finns alltid att göra saker så det med pussar och kramar blir inte så vanligt som i början.
Det yngre bönderna har föräldrar som kommer att lämna över gården till den sökande bonden så ja det finns en hel del att göra för att kunna köra det som ett företag.
Peja är äldre och har sitt företag på fötter, men det innebär ändå jobb från tidiga morgon till sena kväll....Så det rosa molnen kommer dem att få lägga på hyllan när vardagen kommer i fatt.