Affärer?
De vänner som jag är bekant med och som praktiserar din etik och moral är TYVÄRR INTE lyckligare - eller mer harmoniska - i jämförelse med dem som lever LYCKLIGT TROFASTA i parrelationer.Du menar att olyckliga par är mindre lyckliga än par som är lyckliga.
Det håller jag absolut med om. Självfallet är lyckliga människor just lyckligare än olyckliga människor.
Men jag är helt säker på att olika människor är lyckliga i olika typer av relationer, olika människor blir lyckliga av olika anledningar och lyckliga på olika sätt.
Alla människor upplever inte lycka på samma sätt och alla människor blir självfallet inte lyckliga av exakt samma saker och orsaker.
Om du själv kan relatera till att du är en lycklig människa(???) så tror jag att du har förmåga se att det också finns andra lyckliga människor som inte alls är lika som du och som har valt att leva sina liv på helt andra sätt än du. Ändå är det fullt möjligt att både de och du är lyckliga. Eller hur?
För mig är det en självklarhet att det finns lyckliga människor som lever monogamt och som är TROFASTA till en enda partner i ett helt liv.
Men för mig är det lika självklart att det finns ännu fler människor som är lyckliga och som har haft flera kärleksrelationer i livet, har haft sexuella upplevelser med flera olika partners, som INTE har varit TROFASTA till en enda partner under hela sitt liv.
För mig mycket märkligt att du verkar vilja inbilla dig själv och andra att de enda människor som är lyckliga är de som varit trofasta till en enda partner under hela sitt liv.
Det är nog för de flesta självklart att många människor kan vara mycket lyckliga, kan vara mycket lyckliga i sina relationer, även om en av parterna, eller båda parter, någon gång under ett långt liv skulle ha ett sexuellt äventyr med en annan.
Det finns massor av olika scenarier där sådant kan ske och att den riktiga och fasta kärleksrelationen ändå är lycklig och att de båda kärleksparterna är lyckliga.
Ett mycket enkelt exempel är att lyckan i kärleksrelationen inte behöver påverkas alls om det sexuella äventyret sker i hemlighet. Det man inte vet mår man inte ont av.
Sedan att du försöker döma ut en annan människa med allt ditt otäcka dravel om t ex; tycker synd om dig, ditt dunkla dubbelliv, rädsla, leva i trolöshet, könssjukdomar, virussjukdomar, pandemitider, trosuppfattning, moralisk kompass, lättpåverkade, split i förmåga till anknytning.
Allt detta står för dig och finns bara i dina egna sjuka fantasier.
Du framstår faktiskt som en skrämmande person när du medvetet väljer att försöka döma en annan medmänniska bara utifrån dina egna sjuka fantasier.
Väldigt många människor väljer medvetet att vara lyckliga. Men ingen människa och ingen lycka är den andra lik.
Om du är lycklig (?) så hoppas jag verkligen att jag inte delar exakt samma lycka som du trots att jag är mycket lycklig i mitt liv.