Inlägg från: TheSwedishKiwi |Visa alla inlägg
  • TheSwedishKiwi

BF juni 2022

Jag använder typ aldrig Facebook så jag hoppas några vill stanna kvar och prata här på Familjeliv! :)

• TheSwedishKiwi
    pinkrain skrev 2021-12-31 08:29:59 följande:

Jag är med i den stora facebookgruppen. Vet inte om ni menar en annan. :) det blir ju mer intimt här.

Jag har rul på onsdag och är nervös. Inte bara för att alla verkligen alla hoppas på en flicka utan jag tycker bebisen rör sig väldigt lite när jag jämför med sönerna började kännas. Jag är visserligen bara i v. 18 men ändå.

Hoppas att ditt RUL går bra och att det blir en flicka som alla önskar. Jag längtar så efter mitt RUL men det är en hel månad kvar! När började du känna rörelser? Jag är visserligen bara i vecka 15, snart 16 men vet inte om det är rörelser jag känner eller om det bara är tarmarna, haha.
  • TheSwedishKiwi

Jag har aldrig haft influensa men tänker ändå ta vaccinet då barnmorskan rekommenderade det. Jag kommer inte ihåg exakt, men var det inte efter vecka 18 man skulle ta det eller något sånt?

• TheSwedishKiwi
    linnelakan skrev 2022-01-10 19:57:00 följande:

Är i slutet på vecka 19 nu och tycker att jag senaste veckan/veckorna har känt fosterrörelser. Detta är dock första barnet så har tidigare varit osäker på om det varit tarmrörelser eller inte, men idag såg jag små sparkar på utsidan! Det måste väl ändå vara bebisen då, för inte syns väl tarmrörelser på utsidan?

Åh så härligt det låter! Jag är i mitten av v17 (16+3) och ser verkligen fram emot att få känna fosterrörelser. Det är min första graviditet så vet inte riktigt hur det kommer kännas, men jag tror att jag möjligtvis kan ha känt något redan då jag till och från känt som en fladdrande känsla. Men precis som du säger kan mina känningar lika gärna varit tarmrörelser. Längtar tills jag kan se från utsidan!
  • TheSwedishKiwi
    kattnos skrev 2022-01-11 17:20:10 följande:

Min chef höll med om riskerna och stänger av mig från nästa vecka. Känns sååå skönt. RUL på torsdag - jättespännande!

Skönt för dig! Jag förlorade precis mitt jobb men jag måste söka nytt för att få några pengar. Får de om det är någon som vill anställa en som är snart halvvägs gravid. Har inte några enorma förhoppningar!
  • TheSwedishKiwi

Vad kul att läsa om era RUL! Ser såååå fram emot mitt, men måste vänta 18 dagar till. Känns som en evighet!

• TheSwedishKiwi
    svansmamman skrev 2022-01-15 11:23:35 följande:

Igår kväll insåg jag att det kommer vätska ur brösten och idag kände både jag och sambon för första gången sparkar på utsidan av magen, innan har jag ?bara? känt rörelser på insidan (eller hur man nu ska uttrycka det). Vecka 20 på tisdag och jag har börjat inse att det går fort nu, det är mycket som händer i kroppen. Jag trodde nog inte att jag skulle uppleva såhär mycket såhär tidigt, jag är sååå fascinerad över kroppen och hur den ställer om sig. Såå coolt!

Åh så häftigt! Jag sitter och känner efter jämt för att se om jag kan känna något på utsidan, men det är ju inte så sannolikt när man inte ens är säker på att man känner något på insidan, haha. Klämde lite på bröstet igår också, men ingen vätska. Jag kanske är lite otålig då jag bara är i början av v18. Jag vill bara ha något slags tecken på att allt är som det ska!
  • TheSwedishKiwi
    hurtänktedunu skrev 2022-01-15 20:07:53 följande:

Jag har aldrig läckt vätska från brösten förrän efter förlossningen någon av mina 3 graviditeter. Så det säger egentligen inte så mycket. Tredje nu men dom två första ammade jag. Så att slippa läcka mjölk redan nu ser jag som något positivt.

Ja det är ju självklart positivt om man slipper läcka. Tror bara jag är så desperat på att hitta något tecken på graviditeten förutom att jag känner mig svullen till och från! Det är klart jag hellre slipper läckande bröst!
    svansmamman skrev 2022-01-15 22:04:38 följande:

Min sambo tyckte jag var för hårdhänt när jag tryckte handen mot magen men det var vad som krävdes för att verkligen känna rörelserna (jag känner min egen puls väldigt starkt när jag trycker på magen, så man störs lite av den när man ska känna efter bebis).

Jag känner bara min egen puls när jag trycker på magen, men jag har inte vågat trycka så hårt. Vet ju egentligen inte exakt var barnet ligger heller!
  • TheSwedishKiwi

Idag är första dagen jag satt på mig mammajeans, och gud så skönt det känns. Jag brukar alltid ha rätt tajta byxor och jag har inte tänkt att jag ska byta så här tidigt eftersom min mage fortfarande är väldigt liten och mest känns svullen. Men när jag tog på mig mammajeansen idag så känns det så underbart att inte ha något som trycker vid midjan. Så jag kommer nog faktiskt ha dem på mig tillsvidare nu. Är det någon annan som redan börjat med mammakläder?

Jag har haft några fler blödningar (för er som inte sett mina tidigare inlägg så har jag blött till och från hela graviditeten än så länge), men försöker att inte vara orolig, utan avvaktar tills RUL som är om ca två veckor. När jag gjorde ultraljud i samband med KUB för några veckor sen så såg ju allt jättefint ut. I princip alla graviditetsymtom är borta förutom att jag känner mig tröttare än vanligt och jag känner fortfarande inte några fosterrörelser i v18 (tror jag inte i alla fall), så det är klart att det är lite svårt att hålla sig lugn, men jag gör mitt bästa!

• TheSwedishKiwi

Nu har även jag fått reda på att min partner inte får följa med på RUL nästa vecka och jag tycker det är skittråkigt. Är det någon av er som gjort RUL i Stockholm nyligen där de fick följa med? Tänker nämligen titta på att boka privat istället om möjligt då jag verkligen vill att han ska vara med. Det är första barnet efter flera års försök, misslyckanden och IVF, så jag är inte villig att låta honom sitta hemma.

Svar på tråden BF juni 2022