BF juni 2022
Jag använder typ aldrig Facebook så jag hoppas några vill stanna kvar och prata här på Familjeliv! :)
Jag använder typ aldrig Facebook så jag hoppas några vill stanna kvar och prata här på Familjeliv! :)
Jag är med i den stora facebookgruppen. Vet inte om ni menar en annan. :) det blir ju mer intimt här.
Jag har rul på onsdag och är nervös. Inte bara för att alla verkligen alla hoppas på en flicka utan jag tycker bebisen rör sig väldigt lite när jag jämför med sönerna började kännas. Jag är visserligen bara i v. 18 men ändå.
Jag har aldrig haft influensa men tänker ändå ta vaccinet då barnmorskan rekommenderade det. Jag kommer inte ihåg exakt, men var det inte efter vecka 18 man skulle ta det eller något sånt?
Är i slutet på vecka 19 nu och tycker att jag senaste veckan/veckorna har känt fosterrörelser. Detta är dock första barnet så har tidigare varit osäker på om det varit tarmrörelser eller inte, men idag såg jag små sparkar på utsidan! Det måste väl ändå vara bebisen då, för inte syns väl tarmrörelser på utsidan?
Min chef höll med om riskerna och stänger av mig från nästa vecka. Känns sååå skönt. RUL på torsdag - jättespännande!
Vad kul att läsa om era RUL! Ser såååå fram emot mitt, men måste vänta 18 dagar till. Känns som en evighet!
Igår kväll insåg jag att det kommer vätska ur brösten och idag kände både jag och sambon för första gången sparkar på utsidan av magen, innan har jag ?bara? känt rörelser på insidan (eller hur man nu ska uttrycka det). Vecka 20 på tisdag och jag har börjat inse att det går fort nu, det är mycket som händer i kroppen. Jag trodde nog inte att jag skulle uppleva såhär mycket såhär tidigt, jag är sååå fascinerad över kroppen och hur den ställer om sig. Såå coolt!
Jag har aldrig läckt vätska från brösten förrän efter förlossningen någon av mina 3 graviditeter. Så det säger egentligen inte så mycket. Tredje nu men dom två första ammade jag. Så att slippa läcka mjölk redan nu ser jag som något positivt.
Min sambo tyckte jag var för hårdhänt när jag tryckte handen mot magen men det var vad som krävdes för att verkligen känna rörelserna (jag känner min egen puls väldigt starkt när jag trycker på magen, så man störs lite av den när man ska känna efter bebis).
Idag är första dagen jag satt på mig mammajeans, och gud så skönt det känns. Jag brukar alltid ha rätt tajta byxor och jag har inte tänkt att jag ska byta så här tidigt eftersom min mage fortfarande är väldigt liten och mest känns svullen. Men när jag tog på mig mammajeansen idag så känns det så underbart att inte ha något som trycker vid midjan. Så jag kommer nog faktiskt ha dem på mig tillsvidare nu. Är det någon annan som redan börjat med mammakläder?
Jag har haft några fler blödningar (för er som inte sett mina tidigare inlägg så har jag blött till och från hela graviditeten än så länge), men försöker att inte vara orolig, utan avvaktar tills RUL som är om ca två veckor. När jag gjorde ultraljud i samband med KUB för några veckor sen så såg ju allt jättefint ut. I princip alla graviditetsymtom är borta förutom att jag känner mig tröttare än vanligt och jag känner fortfarande inte några fosterrörelser i v18 (tror jag inte i alla fall), så det är klart att det är lite svårt att hålla sig lugn, men jag gör mitt bästa!
Nu har även jag fått reda på att min partner inte får följa med på RUL nästa vecka och jag tycker det är skittråkigt. Är det någon av er som gjort RUL i Stockholm nyligen där de fick följa med? Tänker nämligen titta på att boka privat istället om möjligt då jag verkligen vill att han ska vara med. Det är första barnet efter flera års försök, misslyckanden och IVF, så jag är inte villig att låta honom sitta hemma.