Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

BF juni 2022

Amanda6747 skrev 2021-12-21 14:58:00 följande:

Går lika bra med babyolja så man inte slösar tid och pengar på ultraljudsgel :)

Testade det men det är verkligen inte lika bra. Fick gel av mina kollegor som är barnmorskor
  • hurtänktedunu
    Hallonglass91 skrev 2021-12-21 16:20:16 följande:

[

Låter underbart! (Inte ditt ma men att dopplern har hjälpt med lugnet). Står på många sidor att det kan skapa mer oro men just nu känner jag att jag redan är så orolig att det inte kan bli värre ändå. Har beställt en nu. Hoppas hinna få hem den innan jul.Bra tips! Det har jag hemma så testar med det först iaf :)

Ja det är riktigt skönt faktiskt. Visst har det stressat mig någon gång då bebis gömt sig under min puls och därmed vart jätte svår att hitta. Men i det stora hela så har det vart lugnande.
  • hurtänktedunu
    Hallonglass91 skrev 2021-12-21 18:03:18 följande:

Förstår det? Vilken vecka är du i nu och har det blivit tydligare ljud i jämfört med när du testade första gången? Står ju att det bara ska gå från vecka 16.

Jag är i v16 på torsdag. Fördelen när man letade tidigt var ju att bebisen bara var på en plats. Nu far den ju runt en del. Oftast får man sparkar mot dopplern som hörs först. När man väl hittar bebisen är ljudet det samma men som sagt sparkarna har ju tillkommit
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2021-12-21 18:17:21 följande:

Rul ja. Är vecka 18+1 då. :) i makens familj är det mycket pojkar med 3 bröder och barnbarnen är 3 flickor och 6 pojkar. Skulle passa bra med en flicka till jämna ut lite.

Det blir spännande att se då. Svärmor har 4 bröder och alla dom syskonen har 2 pojkar var och av dom barnen som fått barnbarn finns det bara pojkar förutom vår äldsta tjej då. Så 1 flicka totalt på hela deras sida
  • hurtänktedunu
    Hallonglass91 skrev 2021-12-21 23:36:46 följande:

Okej, tack för insikt i hur det var för er. Jag är i vecka 17 imorgon så känns ändå lovande att kunna hitta bebisen och höra den även om jag kanske först hör sparkar. Tack.

Ja men det tror jag absolut att du kan göra. Man tror ju även att man kanske ska hitta bebis högre upp nu men min gillar fortfarande att ligga långt ner i ljumsken så kolla både högt och lågt om du ska leta. Min hittar jag riktigt ofta under min puls och då behöver man sätta dopplern bredvid och vinkla inåt. Inte alltid lätt. Men å andra sidan så hör man sparkar vet man ju att den lever. Lite så jag resonerar när jag har svårt att hitta damen.
  • hurtänktedunu
    Hallonglass91 skrev 2021-12-23 18:07:20 följande:

Fick hem dopplern igår och vi provade på kvällen först på min man för att höra hur våra hjärtljud lät och sen långt ner på min mage. Vi använde lite baby olja och hörde dens hjärtljud direkt! Så vi lyssnade högst 10 sekunder men det var magiskt och kommer nu inte lyssna nu mer på minst två veckor har vi lovat oss själva för att vara på den säkra sidan. :) Känns väldigt bra iaf då vi liksom hörde den leva i 16+1. Nu njuter jag för fullt! :)

Tänkte att jag nu skulle sova gott men istället drömde jag mardrömmar som jag gjort flera gånger i veckan under graviditeten. Denna gång drömde jag att jag skulle föda och att alla peppade mig massvis. Sen kom jag på att jag bara var i vecka 17 och att om jag skulle föda så skulle barnet inte leva. Så då ångrade jag mig och ba ?nej den får inte födas?. Och då blev jag irriterade på att andra hade peppat mig att föda och stressad av att det inte skulle gå att stoppa. Haha. Några fler som drömmer massvis?

Gud jul!

Haha gud jag hade aldrig klarat 2 veckor att inte lyssna. Starkt av er. Men vad roligt att ni hittade den lilla. Visst är det underbart. Men nu känns det även rörelser så det lugnar mig en hel del.

Haha gud vilken sjuk dröm. Nej faktiskt så drömmer jag väldigt lite vilket är skönt. Men det kommer säkert.
  • hurtänktedunu
    TheSwedishKiwi skrev 2021-12-25 21:53:48 följande:

Är i v14+0 idag och de senaste dagarna har jag haft en konstant huvudvärk. Är det någon som känt något liknande? Har tagit en Alvedon då och då, men vill inte ta alltför ofta så går oftast runt och lider igenom huvudvärken.

I övrigt är jag hela tiden trött men illamåendet och känsliga bröst är borta. Vore kul att höra hur ni andra känt er/ känner er under v14-15.

Huvudvärk har jag också till och från och illamåendet kommer ibland faktiskt men i det stora hela har jag få symtom nu.
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2021-12-31 08:29:59 följande:

Jag är med i den stora facebookgruppen. Vet inte om ni menar en annan. :) det blir ju mer intimt här.

Jag har rul på onsdag och är nervös. Inte bara för att alla verkligen alla hoppas på en flicka utan jag tycker bebisen rör sig väldigt lite när jag jämför med sönerna började kännas. Jag är visserligen bara i v. 18 men ändå.

Är det den gruppen som inte är dold?

Jag är med i en grupp med runt 35 personer. Den känns intim och bra.

Åh så spännande med rul. Jag har inte förrän 24 januari. Känns sent men jag vet inte. 19+2 då.

Här sa ingen vad dom ville att det skulle vara men alla verkligen alla gissade på tjej. Och det var det ju också. Lite roligt att folk hade rätt.

Jag är också osäker på rörelser. Har för mig att jag känt dom andra två tidigare men vet inte helt säkert. Denna funderar jag på om jag känner ibland men kan inte säga säkert. Tänker att det beror lite på vårt moderkakan sitter också.
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2022-01-01 12:59:30 följande:

Nej den dolda gruppen är det inte. Den vill jag gärna vara med i. :) Det är ju mest mina söner som sagt önskan och vänner för min skull tror jag men mer att de har en känsla av än önskan. Min mammas har jättestark känsla och hon hade samma med sönerna. Hon har ofta rätt när hon känner saker men denna gång är osäker då alla nub experter tror pojke. Vi vet förhoppningsvis om 4 dagar nu. :) Jag började känna rörelser i v. 16 men det är mest något på kvällen. Går in i v. 19 på tisdag.

Jag la också upp bilder i nub gruppen och precis alla 13 som svarade sa tjej. Så där hade dom rätt i alla fall.
  • hurtänktedunu
    Hallonglass91 skrev 2022-01-01 18:21:05 följande:

Förstår oron men det går säkert fint! Har du varit på KUB och vet hur moderkakan ligger? Kan ju påverka hur mkt du känner med : ) Jag är också i vecka 18 och jag har nog känt rörelser nu denna veckan, inte helt hundra, men har typ känts som det bubblat på sidan av magen. Men står ju på många ställen att det är väldigt tidigt ännu i vecka 18 och att det brukar bli mer tydligt sen. Det är mitt första barn så jag har ju inget att jämföra med som du har, men tror verkligen du kan vara lugn. Skönt att onsdag närmar sig med ju! Det är ju supersnart!Vad bra! :) 35 känns ändå lite lagom. Skulle du kunna lägga till mig och Pinkrain genom att skicka länk till oss?

Jag har också mitt RUL i 19+1. Känns sent men jag tycker det är lite skönt då man kommit längre i graviditeten när man väl är på själva RUL (jag tänker på att riskerna minskar lite varje vecka och även att man kanske kan se mer detaljer på ultraljudet). :)

Tyvärr inte jag som har bjudit in. Men jag flaggar i gruppen så kan admin bjuda in.

Ja det spelar ju egentligen ingen större roll. Vi var ju på nipt för inte så länge sen och fick se en jätte fin bebis där allt såg super bra ut på ultraljudet. Så jag känner mig inte så orolig. Men man längtar ju jätte mycket. Haha
Svar på tråden BF juni 2022