BF juni 2022
Går lika bra med babyolja så man inte slösar tid och pengar på ultraljudsgel :)
Går lika bra med babyolja så man inte slösar tid och pengar på ultraljudsgel :)
[
Låter underbart! (Inte ditt ma men att dopplern har hjälpt med lugnet). Står på många sidor att det kan skapa mer oro men just nu känner jag att jag redan är så orolig att det inte kan bli värre ändå. Har beställt en nu. Hoppas hinna få hem den innan jul.Bra tips! Det har jag hemma så testar med det först iaf :)
Förstår det? Vilken vecka är du i nu och har det blivit tydligare ljud i jämfört med när du testade första gången? Står ju att det bara ska gå från vecka 16.
Rul ja. Är vecka 18+1 då. :) i makens familj är det mycket pojkar med 3 bröder och barnbarnen är 3 flickor och 6 pojkar. Skulle passa bra med en flicka till jämna ut lite.
Okej, tack för insikt i hur det var för er. Jag är i vecka 17 imorgon så känns ändå lovande att kunna hitta bebisen och höra den även om jag kanske först hör sparkar. Tack.
Fick hem dopplern igår och vi provade på kvällen först på min man för att höra hur våra hjärtljud lät och sen långt ner på min mage. Vi använde lite baby olja och hörde dens hjärtljud direkt! Så vi lyssnade högst 10 sekunder men det var magiskt och kommer nu inte lyssna nu mer på minst två veckor har vi lovat oss själva för att vara på den säkra sidan. :) Känns väldigt bra iaf då vi liksom hörde den leva i 16+1. Nu njuter jag för fullt! :)
Tänkte att jag nu skulle sova gott men istället drömde jag mardrömmar som jag gjort flera gånger i veckan under graviditeten. Denna gång drömde jag att jag skulle föda och att alla peppade mig massvis. Sen kom jag på att jag bara var i vecka 17 och att om jag skulle föda så skulle barnet inte leva. Så då ångrade jag mig och ba ?nej den får inte födas?. Och då blev jag irriterade på att andra hade peppat mig att föda och stressad av att det inte skulle gå att stoppa. Haha. Några fler som drömmer massvis?
Gud jul!
Är i v14+0 idag och de senaste dagarna har jag haft en konstant huvudvärk. Är det någon som känt något liknande? Har tagit en Alvedon då och då, men vill inte ta alltför ofta så går oftast runt och lider igenom huvudvärken.
I övrigt är jag hela tiden trött men illamåendet och känsliga bröst är borta. Vore kul att höra hur ni andra känt er/ känner er under v14-15.
Jag är med i den stora facebookgruppen. Vet inte om ni menar en annan. :) det blir ju mer intimt här.
Jag har rul på onsdag och är nervös. Inte bara för att alla verkligen alla hoppas på en flicka utan jag tycker bebisen rör sig väldigt lite när jag jämför med sönerna började kännas. Jag är visserligen bara i v. 18 men ändå.
Nej den dolda gruppen är det inte. Den vill jag gärna vara med i. :) Det är ju mest mina söner som sagt önskan och vänner för min skull tror jag men mer att de har en känsla av än önskan. Min mammas har jättestark känsla och hon hade samma med sönerna. Hon har ofta rätt när hon känner saker men denna gång är osäker då alla nub experter tror pojke. Vi vet förhoppningsvis om 4 dagar nu. :) Jag började känna rörelser i v. 16 men det är mest något på kvällen. Går in i v. 19 på tisdag.
Förstår oron men det går säkert fint! Har du varit på KUB och vet hur moderkakan ligger? Kan ju påverka hur mkt du känner med : ) Jag är också i vecka 18 och jag har nog känt rörelser nu denna veckan, inte helt hundra, men har typ känts som det bubblat på sidan av magen. Men står ju på många ställen att det är väldigt tidigt ännu i vecka 18 och att det brukar bli mer tydligt sen. Det är mitt första barn så jag har ju inget att jämföra med som du har, men tror verkligen du kan vara lugn. Skönt att onsdag närmar sig med ju! Det är ju supersnart!Vad bra! :) 35 känns ändå lite lagom. Skulle du kunna lägga till mig och Pinkrain genom att skicka länk till oss?
Jag har också mitt RUL i 19+1. Känns sent men jag tycker det är lite skönt då man kommit längre i graviditeten när man väl är på själva RUL (jag tänker på att riskerna minskar lite varje vecka och även att man kanske kan se mer detaljer på ultraljudet). :)