Inlägg från: hurtänktedunu |Visa alla inlägg
  • hurtänktedunu

BF juni 2022

svansmamman skrev 2021-12-16 16:56:23 följande:

Vad skönt att höra från någon fler som är lite i liknande sits men som har lite erfarenheter att dela med sig av! Jag har beställt en doppler så med lite tur kan det trygga mig i detta. Idag fick jag även inbokat RUL men det blir ju först efter nyår vilket känns som en halv oändlighet bort. 

Jag tar den med mig och ska klamra mig fast vid det. Det är ju verkligen så, jag kommer inte tacka mig själv för att jag oroat mig om det inte går vägen. Det är bara lite svårt att komma ihåg det när man sitter där på kammaren och bekymrar sig över om allt verkligen är som det ska. 

Hoppas den kommer snabbt så du kan få lite lugn. Jag tycker nästan bebis är svårare att hitta nu än i v10 haha. Tror den far runt då man hör sparkar mot dopplern.

Ja jag håller med. Har rul 24 januari. Känns så långt bort. Men tiden kommer så klart gå snabbt även om det inte känns så nu.

Tankarna när man är själv är helt klart jobbiga. Man får försöka så gott man kan.
  • hurtänktedunu
    svansmamman skrev 2021-12-17 09:07:41 följande:

Haha ja det låter ju inte helt orimligt. Vi får väl se om jag lyckas hitta något eller om jag bara blir mer orolig. 

De veckor som är kvar av året kommer nog gå snabbt och därefter är det inte så mycket tid kvar innan det är dags. Jag hoppas tiden susar förbi för oss båda! 

Ja det är jobbigt. Samtidigt som jag lider av att ha katastroftankarna inser en del av mig att det nog bara är att acceptera och försöka jobba på att inte oroa sig i onödan. Ju snabbare jag inser att jag nog kommer hitta saker att oroa mig för resten av graviditeten, och kanske hela livet, ju mer tid kan jag spendera åt annat och kanske njuta av nuet. 

Ja jag håller med. Det som är kvar av året kommer nog gå snabbt. Jag har bara 4 arbetsdagar kvar på detta år så det är bra. Sen är jag ledig 9 dagar i januari innan jag börjar jobba igen. Så efter det är det 2 veckor jobb sen rul. Så tänker man så går det nog snabbare.

Ja men jag tror samtidigt att det är svårt att undvika dom tankarna tror jag. Känner också dom ofta men försöker slå bort det. Hoppas du hittar något när du försöker. Jag har faktiskt låtit bli senaste veckan
  • hurtänktedunu

Igår kväll fick vi ett mejl med svaret på vårt nipt test. Helt underbart. Låg risk på allt och bebisen är en liten flicka. Känner mig så lycklig lottad. Nu lär man ju försöka njuta även om det fortfarande är svårt

• hurtänktedunu
    180611 skrev 2021-12-18 14:23:05 följande:

Åh grattis! Så kul!

Vi har vårat brev liggandes här hemma oöppnad fortfarande...

Har inte vågat öppna riktigt än. Men vi vet att vi fick låg risk på allt. Ska försöka gå på dateringsultraljudet först innan vi kollar på någon lämplig dag runt jul tänkte vi. Hade ni pojkar eller flickor innan?

Haha gud jag slet upp det direkt. Eller slet och slet det var mejl men ja du fattar. Haha. Vi trodde ju på tjej efter alla gissningar på nubteorin. Men skönt med bekräftelse. Vi har en av varje sedan innan så det spelar ingen roll alls. Men jag älskar allt som går att köpa till flickor. Älskar rosa. Haha.
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2021-12-20 16:29:26 följande:

Åh grattis :) skönt och roligt med en flicka. Jag hoppas fortfarande min är det.

Haha ja jag hoppades ju på det. Svärmor kommer bli överlycklig. Ska bli kul att berätta i helgen. Skulle ni ta reda på det?
  • hurtänktedunu
    svansmamman skrev 2021-12-21 06:46:04 följande:

Igår kom dopplern äntligen hem. Vi slet upp paketet i hallen och började lyssna direkt, haha. Det gick förvånansvärt lätt att hitta hjärtljuden, jag var tvungen att testa tre gånger för att vara helt säker men nog hördes ett starkt fladdrande hjärta där alltid. Det var som musik i öronen, vilken lättnad!! Nu kan jag med gott samvete, och utan oro, dela nyheten med fler. Hallelujah! ????

Haha visst är det underbart. Det är en sån trygghet att ha. Ska bli underbart att få berätta i jul.
  • hurtänktedunu
    pinkrain skrev 2021-12-21 09:55:05 följande:

Ja 5 januari gör vi det. :) så spännande nu vill båda sönerna ha en lillasyster.

Ja har man bara ett kön så är det ju inte konstigt att vilja testa det andra heller även om man blir glad oavsett. Svärmor ville ju även att tvåan skulle bli en flicka men så blev det ju inte. Dom har typ inga flickor alls i släkten. Men så roligt och spännande. 5 januari är ju inte långt bort. Är det rul då? Vilken vecka är du i då?
  • hurtänktedunu
    Hallonglass91 skrev 2021-12-21 10:03:05 följande:

Har du också köpt en doppler. Vilket märke har du och tycker du den är bra?

Jag har en angelsound och jag gillar den. Hittade bebis första gången i 9+6 med den och hittat jämt efter det. Kom ihåg att köpa ultraljudsgel bara för det får man inte med.
  • hurtänktedunu
    svansmamman skrev 2021-12-21 10:47:09 följande:

Jag köpte den som heter AngelSounds och jag är hittills sååå nöjd. Jag fick tips om den härifrån, annars hade jag inte haft en aning om vad jag skulle köpa för någon, hehe. 

Jag har själv haft MA tidigare och haft problem med katastroftankar pga det. Det känns redan så mycket bättre. Så jag rekommenderar det starkt! 

Jag hade också ett ma innan detta och känner att det lugnar massor att kunna ta upp dopplern och lyssna efter bebisen
  • hurtänktedunu
    svansmamman skrev 2021-12-21 12:33:38 följande:

Det är verkligen tack vare ditt tips som jag köpte den, vilket jag är så glad för nu. Så tack! Det är guld värt att kunna checka av läget hemma när väntan till nästa ultraljud känns oändligt lång.  

Ingen fara. Kul att det funkar bra. Jag håller helt med. Har lite mer än en månad kvar till rul
Svar på tråden BF juni 2022