Inlägg från: Anonym (Lo) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lo)

Nya kläder inför födelsedagar?

Ja helst ska de ju ha festklänning, barn på 4 och 6 år.

Men när ena tjejen fyllde 6 år nu i slutet av september hade vi inte köpt några festliga kläder, hann inte med, så blev" vanliga" kläder för henne. Hon fick ju välja själv ur garderoben men jag kände mig inte alls nöjd då vi verkligen inte hade några finkläder till henne. Blev tråkigt på födelsedagsfoton, de finns ju alltid kvar. Hade bara några sommarklänningar som använts under sommaren, och några uppsättningar skol/ höst kläder som hade inhandlats inför skolstart och som också redan varit använda till vardags

• Anonym (Lo)
    Spucks skrev 2021-09-20 09:11:42 följande:

Nej. Mina barn har helt vanliga vardagskläder på sig.

Även på sitt eget barnkalas dit andra kommer finklädda
  • Anonym (Lo)
    Alvina skrev 2024-10-08 21:46:13 följande:

Nej, de har ?vanliga? kläder. De får välja själva bland det vi har hemma. Oftast har de ändå skoldag på födelsedagen, eller ja, ena, den andra fyller år på sommaren. De brukar inte ens vara särskilt finklädda. 

Samma sak med julen och andra högtigsdagar, förutom Halloween, de de brukar ha Halloween-dräkt/kläder. 

Men har det inte kalas sen på helgen då och då kan man klä sig i kalaskläder
  • Anonym (Lo)
    Anonym (r) skrev 2024-10-08 22:11:41 följande:
    Låter väldigt jobbigt att känna en sån press om en sån struntsak.
    Fast hur kul är det att se sig själv på foton på födelsedagen i samma kläder som man i somras hade i en lekpark men ja ibland kan det råka bli så
Svar på tråden Nya kläder inför födelsedagar?