• Kaga

Nya kläder inför födelsedagar?

Köper ni helt nya kläder till barnen inför födelsedagen, som dom sedan använder den dagen och kanske aldrig mer? Oavsett hur den firas om än så bara med familjen?

Eller får barnen ha några fina rena kläder som redan används till vardags?

• Svar på tråden Nya kläder inför födelsedagar?
  • Anonym

nej, jag köper inte nytt.
    De får välja på det de redan har.

• Tow2Mater

Nej. Har bara vardagskläder (typ mjuka sportlångbyxor, shorts, kortärmade t-shirts, långärmade t-shirts, och hoodie). Men de brukar ju vara rena efter tvätt...

• Anonym (Va?)

Kläder som bara används den dagen och aldrig mer? Herregud ..

• Anonym (Maja)

Nej. Mitt barn har aldrig haft något plaggsom bara använts vid ett tillfälle vad jag minns, och skulle det hänt skulle det ju bero på "felköp" att byxorna visade sig vara obekvöma eller så. Men aldrig att jag medvetet köpt kläder där det räcker att de används en gång.

• Lönnsirap

Nä, köper ofta ett par fina plagg till årets kalas. Så det är inte födelsedagsberoende, utan mer storleksberoende.

• Anonym (Johanna)

Barnen får några få plagg av oss när de fyller år, ett set brukar vara tänkt att användas direkt. Så de har alltid nya kläder på sina födelsedagar men det är också sådant som passar till vardags så det blir inte liggandes.

• Jemp

Nej, varför skulle jag göra det?

Nya kläder köps om det behövs, och givetvis använder vi inte kläder bara en gång. Hur försvarar man sån miljöpåverkan?

• Jemp
    Jemp skrev 2021-09-20 07:56:31 följande:

Nej, varför skulle jag göra det?

Nya kläder köps om det behövs, och givetvis använder vi inte kläder bara en gång. Hur försvarar man sån miljöpåverkan?

Däremot har de väl mer finkläder på födelsedagarna och inte vanliga "förskolekläder".
  • Anonym (G)

De har finkläder som används vid kalas, dop och andra finare tillfällen. Sen så kan de få på sig dem kläderna en vardag om de vill men aldrig till förskolan eller om vi ska göra något där de kan bli förstörda.

Svar på tråden Nya kläder inför födelsedagar?