Inlägg från: Anonym (När inget spelar någon roll) |Visa alla inlägg
  • Anonym (När inget spelar någon roll)

JAG KAN INTE SLÄPPA HONOM - Jag är besatt

Jag förstår dig TS, jag har haft samma problem länge. Kan inte träffa ngn annan, eller iaf inte bli intresserad av någon annan. Har försökt. För mig har detta pågått i två år. Jag har accepterat att jag får leva med dessa känslor och kanske en dag så vaknar jag och känner mig fri. Men lätt är det inte. Vissa dagar är bättre än andra, men personen finns alltid med mig i tankarna, mer eller mindre. Kan trösta med att det känns bättre nu än för ett år sen så snart kanske det kan gå över. Tror att acceptans är det enda som gäller. Att acceptera att känslorna finns där, också bra attvdu insett det. Jag kan rekommendera meditation. Det har hjälpt mig att hitta ett inre lugn i allt.

• Anonym (När inget spelar någon roll)

Hej TS, hur har det gått för dig? Jag har själv idag kommit till det stadiet att jag inser att jag måste göra ngt radikalt. Jag har tänkt på samma person i 2,5 år. Han avslutade vår relation pga att han träffat en annan. Inget han sa då men det kom fram med tiden. Trots att det nu gått 2,5 år sen detta skedde så har jag inte kunnat komma vidare. Vissa dagar är bättre och vissa sämre. Idag är en sämre dag där jag har bestämt att detta är inget liv och jag vill ge upp på riktigt nu. Jag har ätit antidepressiva osv länge och enda gången det känns ok är när jag proppar i mig massa lugnande mediciner. Jag har insett att jag är besatt och detta är sjukt, ingen kan nog hjälpa mig. 

Jag har egentligen allt man kan önska i livet bortsett från detta. Bra utbildning, bra jobb, ekonomiskt oberoende, ser bra ut osv. Så det känns som att detta blev min nitlott i livet. En hangup som inte vill gå över. Vet inte vad jag vill med detta, bara lite pepp att det finns fler därute. Om du har tagit hjälp, hur har det gått? 

Svar på tråden JAG KAN INTE SLÄPPA HONOM - Jag är besatt