• klyban

Missbrukande man

Anonym (L) skrev 2021-09-15 23:15:00 följande:
    Tack för dig svar. Jag vet att du har rätt i allt du skriver. Jag måste ta tag i detta nu. Det är så svårt bara. Så sorgligt att familjen splittras pga att han inte kan hålla sig borta från denna skit! Känner mig totalt orkeslös och så jävla ledsen. Främst för barnens skull såklart. Hatar att det ska vara såhär..
    Röks det precis hela tiden?
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Sökaren75 skrev 2021-10-03 12:02:35 följande:
    Helt rätt!! Men i inskränkta Sverige räknas man som missbrukare för att man som vuxen människa unnar sig en spliff då och då. En spliff är harmoni..
    samtidigt som halva befolkningen sitter med sina vinglas varje helg..
    skulle landet förbjuda alkohol och inför legalisering cannabis så kan man säga upp halva rättsväsendet sen, men vi vill tjäna skatter på sprit istället - den drog som tar överlägset mest liv, misshandlar och skit..,

Dubbelmoralen är BRUTAL,,

Ett tips, titta dokumentär på Netflix om cannabis, där får du mycket kunskap och info och får insikt i vad det är..:.
    Missbruk är rätt väldefinierat, och enstaka spliff gör en aldrig till missbrukare och enligt sjukvården.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Anonym (Lite så) skrev 2021-10-03 13:56:25 följande:
    Men vad är en missbrukare?

Det är väl också någon som tar ett glas vin varje dag, eller äter godis varje dag eller tränar varje dag? Missbruk kommer i olika former och det man missbrukar behöver inte vara olagligt.

Jag tillhör en vanlig Svensson som har villa och Volvo, dock inte vovve men katter och kaniner. Jag har barn, ett bra jobb, min sambo är chef.

Vi röker till och från en joint när vi är barnlediga exemplevis. Och det är betydligt mer som är som vi än vad folk som inte brukar cannabis tror. Det är bara det att vi vet vad folk runt om skulle tycka om dom visste att vi gjorde det.

Men att det vid fest och grillkvällar med barn dricks så att vissa blir på pickalurven om ändå inte dyngraka, det ska accepterats bara för att alkohol är lagligt?

Sen är jag helt emot att man vid dåligt mående brukar något som påverka sinnet, bara för att bedöva en känsla istället för att ta itu med det.

Jag hade däremot inte rökt om barnen hade vart hemma. Men jag dricker heller inte när barnen är närvarande heller så.

Sjukvården har definierat missbruk.
    Det räcker dricka alkohol tex två ggr om året och vara missbrukare, likväl dricka varje dag och inte vara en missbrukare.
    Samma gäller för cannabis och missbruk.

Svar på tråden Missbrukande man