Missbrukande man
Jag skulle aldrig kunna acceptera att min man rökte på, särskilt inte när man har barn. Jag har själv testat droger när jag var yngre och varit tillsammans med en som tog droger.
Man kan tycka vad man vill om att röka på och att det är värre att dricka, jag tycker inte att något av det går ihop med barn. Jag har en gräns där och jag hade fått lämna för min och barnens skull.
Han är dessutom kriminell och man vet aldrig vad de han handlar av kan hitta på.
Han verkar ha psykiska problem som han behöver ta tag i istället för att döva sig med droger. Han är vuxen och har barn och måste kunna ta ansvar för sig själv och sin familj. Du kan inte hjälpa honom i detta. Det bästa är att säga att ni får flytta isär tills han är ren. För barnens skull.
Jag har sett många barn med en missbrukande förälder och de far illa av det, på olika sätt.
Du får försöka vara stark för barnen nu, jag förstår att det är svårt, men hur ser du att det ens ska funka i framtiden? Han ska sitta där som gammal gubbe med barnbarnen och sen gå iväg för att ta sin lugnande rökpaus?
Det funkar inte. Och han kommer inte fatta om du inte visar ordentligt att gränsen är nådd nu. Han behöver hjälp.