DomkallarmigS skrev 2021-09-30 10:01:27 följande:
Ja jag var öm där nere också flera dagar efter jag slutat blöda, kom lite blod efter varje gång vi hade samlag så man är väl skör efter. Man får ligga försiktigt :) nu känns det som vanligt igen.
Dock fick jag en blödning igårkväll och därefter lite mensvärk-känsla... kom lite blod vid första toabesök i morse också. Inte mycket men det syntes klart på pappret. Hoppas det är nidblödning men är skeptisk och orolig :(
Skulle enligt mensens start ha ägglossning 22 sep, då skulle det kunna vara en nidis. Min man köpte hem äl-tester den 24 sep (vi hade bestämt att inte testa så han köpte mest för kul), så jag tog ett test 24 som var väldigt starkt, jag tror jag skulle säga att det var lika starkt som kontroll men något osäker. Dagarna efter var det betydligt svagare. Så i så fall hade jag ägglossning 25-26 sep. Om det är så är det väl för tidigt för att vara en nidblödning antar jag?
Man ska väl aldrig säga aldrig att det inte är en nidis. Har ingen aning hur kroppen är efter ett mf/ma första äl. Så dumt det inte finns ett facit men antar kroppen gör som den vill. Men jag håller tummarna de va en nidis.
Jag tog ett ältest och strecket va starkt men inte lika starkt som kontroll strecket, typ nyans svagare. Så hoppas det har börjat sjunka nu. Ska ta ett graviditetstest på söndag och hoppas på negativt så all hcg är ute ur kroppen. Ska ta hcg blodprov imorgon så hoppas de har sjunkit kraftigt. Vill bara bli gravid nu. Såg en tröja till sambon som jag vet han skulle älska, men måste först bli gravid. Skulle vara fin julklapp.