Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

Råd till ungt par som vill skaffa barn? 18/22

Anonym (qwerty) skrev 2021-09-10 14:40:13 följande:
    Jodå, går en person i skolan och har så låg inkomst är det dom råden man får.

Båda två bör ha fasta jobb, man måste ha ett stabilt förhållande, ha bott ihop minst ett år och gärna ha körkort.

Jag har varit sambo fyra gånger innan jag träffade min nuvarande, varav alla förhållanden varade i över 3 år. Vi trodde inte heller att vi skulle dela på oss. Men shit happens.

Jag träffade inte rätt förrän jag var över 30. Nu efter 5 år tillsammans väntar vi vårt första barn.

Mitt råd är att vänta tills hon gått ut gymnasiet och fixat fast anställning. Och se för guds skull till att ni har bott ihop ett tag. Man lär aldrig känna en person så bra förrän man bor ihop.
    Så du har lagt minst 12 år på fyra misslyckade förhållanden och sedan blev du "säker" på att du träffat rätt"?

Ditt råd luktar unket, återkom om ett par år om det eventuellt håller med nummer fem.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Gea) skrev 2021-09-10 22:02:17 följande:
    Det är ett högst rimligt råd personen kommit med.

Personen är nu också så pass gammal att det inte går att vänta längre med barn.
    Räkna lite på det hon skrev.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Maja) skrev 2021-09-09 18:20:46 följande:

Hej TS!

Vi var också unga föräldrar, men väntade ändå några år efter 18!

Vi blev ett par när vi var 17 respektive 18 år (jag den yngre). Vi båda var sugna på barn redan då, men förstod att det var smartast att vänta några år så det skulle bli en bra start. Det gjorde att vi fattade väldigt genomtänkta beslut som syftade till att kunna skaffa barn tidigt.

Vi arbetade båda under hela gymnasietiden och la undan det mesta. Vi tog båda körkort snart efter 18-årsdagen. Vi köpte en liten BR som vi hade under studierna. Arbetade under tiden. Gifte oss. Min man tog examen vid 21 år och fick tillsvidareanställning direkt. Jag tog också examen vid 21 och fick tillsvidareanställning. Vi sålde BR-lägenheten och köpte en villa. Jag blev gravid!

Nu är vi 26 resp. 27 år. Vi har fyra barn. Vi har båda gjort bra ifrån oss karriärmässigt. Vi har sålt huset med LÖJLIGT bra vinst, och flyttat så stort att vi skulle kunna skaffa tre barn till. Vi har varit föräldralediga lika mycket, och inte behövt skola in några små ettåringar.

Allt det, för att vi VÄNTADE några år, och kämpade på just för att kunna skaffa barn tidigt

Jag skulle råda er att försöka göra samma sak.

Du har fått fyra ungar på 5 år och samtidigt "gjort karriär"?
    Hur då?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Gea) skrev 2021-09-10 22:24:16 följande:
    Pappan var tagit halva föräldraledigheten? Och hon har fått tre barn på fem år
    Läs igen. Fyra ungar på dessa fåtal år. Och oavsett hur de lagt ledigheten så KAN de inte gjort "karriär" samtidigt som de får barn varje år under så lång tid.
    Lika med lögn.
  • Anonym (Mimmi)

Detta måste ändå vara den mest fantasifulla tråd i mannaminne... alla hittepåsagor om hur braaaaaaaaaaaaaaaaa en del har det. Fast de plppar ur sig ungar vart och vartannat år och samtidigt gör "karriär". Som blöjbytare.

• Anonym (Mimmi)
    Anonym (Också ung mamma) skrev 2021-09-11 11:43:18 följande:
    Ja frågar du på flashback har genomsnittsmannen 50,000 kr i nettolön och 24 cm lång penis.

Här på familjeliv har kvinnorna vid 27 års ålder 5 barn, heltidsjobb och karriär, lyckliga äktenskap och massor med sex och ändå har de tid att hänga i timtal på FL varje dag ;)
    Haha, jag exakt så är det!

Vet att jag skriver under anonym signatur nu, dock vågar jag drista mig till att ändå säga att det ju är himla underhållande att alla dessa framgångsrika unga damer också gör det.

Skäms de över sina "framgångar" eller vad är anledningen?

Innan någon skickar en tillbakakaka så skriver jag anonymt i denna tråd då jag ofta skriver under min "riktiga" nick och när jag kritiserar någon så vill jag inte "få igen" av en annan anonym signatur när jag är öppen och ärlig om mig själv och mitt liv.
Svar på tråden Råd till ungt par som vill skaffa barn? 18/22