Inlägg från: Anonym (3 barnsfamiljen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (3 barnsfamiljen)

Råd till ungt par som vill skaffa barn? 18/22

Hej,

Jag är pappa till 3 barn, yngsta är 5mån.

Att ha småbarn, bebisar är otroligt jobbigt. Att ha som vi har, en på 2.5år och en relativt nyfödd, är så tungt att jag knappt klarar av att sköta mitt heltidsjobb, på det så har vi en 7åring också. Det finns i princip ingen tid över för fritid. Såvida ni inte har möjlighet att få hjälp av syskon eller föräldrar?

Vi är ensamma, jag och min hustru kan inte ens gå ut och äta en bit mat tillsammans, då vi inte har någon som kan vara barnvakt.

Som alla andra skrivit, vänta. Vänta tills ni har bott ihop ett tag, det är stor skillnad på att vara särbo och sambo.

Vänta tills din tjej är din hustru, för er skull med arvsrätt.

Vänta tills du fru är färdig med skolan, gärna högre nivå än gymnasiet, det kommer behövas om ni ska ha ett drägligt liv tillsammans, med fler barn,för att få tid med er familj och råd med allt som krävs.

Era 250k ni har sparat räcker ingenstans när det är dags att köpa hus, men det är en bra start, hoppas ni har de i en isk med aggressiv inriktning, för chans till bra avkastning.

Vänta... Utbilda dig själv högre, det är så mycket lättare att göra innan ni får barn. Köp hus innan, lättare att få bolån utan barn.

Svar på tråden Råd till ungt par som vill skaffa barn? 18/22