Inlägg från: Kusinen |Visa alla inlägg
  • Kusinen

Svartsjuka i sociala medier

Oavsett vad man tycker om sakfrågan (om vilka som är ok att följa) så är det ju rätt dumt att be sin partner göra en sak och sen inte varit beredd att göra det själv.

Om jag vore du skulle jag inte bråka eller tjafsa om det alls utan helt enkelt avrensa, dvs lägga till personerna som du avföljde på grund av att han bad dig. Inte säga nåt om det eller göra nån grej av det, för startar du bråk om det så blir det ju du som blir boven och den svartsjuke. Så istället helt lättsamt gå tillbaka till hur det var och släppa frågan. Det var ju på hans initiativ och uppenbarligen var det ju inte så viktigt för honom när allt kom omkring.

• Kusinen
    Memmisen skrev 2021-09-03 08:42:11 följande:

Ja det är ju ett alternativ, du menar som omvänd psykologi att han då känner hur det känns och vill ta bort?

Jag menar, jag har ett "problem" med alla dessa hundratals kvinnor. Förstår inte vad de fyller för funktion, vad han får ut av att följa dem? Nu när jag är med honom såg jag inget problem alls med att avfölja.

Nej, inte som omvänd psykologi. Utan krasst och sakligt, han ville en sak du gick med på det efter hans önskemål. Nu visade det sig att han inte ville det på riktigt (inte om det gälde båda i alla fall) så finns det ju heller ingen anledning längre för dig att anpassa dig till hans önskemål.

Men det förslaget utgår ju från att det var han som ville ha det så här och du anpassade dig efter honom då jag tolkade ts så eftersom det var han som bett dig avfölja personer. Nu verkar det ju vara det motsatta, att du villnågot som han inte vill. Det du kan göra är ju att föreslå att han avföljer och förklara varför det är viktigt för dig men vill han inte så vill han ju inte.

Men alldeles oavsett skulle jag inte avfölja i detta fall om han inte gör samma. Av ren princip om inte annat. Kräv inte av andra saker som du inte är beredd att offra själv.
Svar på tråden Svartsjuka i sociala medier