Svartsjuka i sociala medier
Jag och min sambo har hamnat i lite utav ett dilemma. Såhär är det: Vi blev tillsammans för ca 1.5år sen och har det verkligen jätte bra. Men(alltid ett men).. när jag kände att vi frångått dejtsnde och var tillsammans så rensade jag bort gamla flörtar, tinder dejter o dem jag varit attraherad utav sen innan förhållandet från mina sociala medier. Dels för det känns fel o dels av respekt för min sambo.
Jag nämnde för honom nyligen att jag tycker att han också ska rensa. Fick nämligen se att han följer allt från privatpersoner i kretsen som han inte känner utan bara ser riktigt bra ut till ryska porrstjärnor. Fick då till svar att han inte skriver med dem och att det bara är personer han råkar följa. Blev såklart ledsen för detta försvar och förklarar att det gör mig ledsen, hur skulle han må om det var tvärtom? Fick till svar att nej det hade ju inte varit kul...
Såg nu ikväll att han fortfarande inte rensat och tar upp det med honom. Då börjar han skrika att jag är så svartsjuk, om han måste visa att han inte skrivit med dem, det är helt sjukt och sen vill han lägga sig på soffan. Förklarar bara att jag inte tror att han är otrogen eller dylikt. Bara att det sårar mig att han följer dessa kvinnor. Ska understrykas att han BAD mig rensa, och trodde därför att självklart hade han gjort det.
Vad tycker ni? Är det någon som har varit med om en liknande upplevelse? Hur löste ni det?