• Inker0003

Fundering över vikt och graviditet

Har en liten fundering jag och min sambo har nu bestämt oss för att skaffa barn men så nu när jag varit utan p piller så har mensen kommit igång igen har jag börjat fundera angående min vikt och över vikt/fetma är ju aldrig bra, det vet jag men är det värt att vänta ytterligare ett år och gå ner dessa 20 kilona eller ska vi köra nu iallafall? Hur har/hade ni gjort

• Svar på tråden Fundering över vikt och graviditet
  • Inker0003

Har ingen speciell anledning att vänta tänkte bara på komplikationer och sånt, vill bara mig och kommande bebis det bästa, har ett BMI på 33 känner mig inte så stor men är ju större än vad jag ska vara, med då antar jag man bara kan köra på då, :)

• Inker0003

Jag är 24 och min sambo 27 drömmen för oss är att ha barn nu inom 1år och sen ett till efter kanske 5-6 år men sen blir det kanske inte så tillslut men det är våra drömmar och planer hittils.

• Inker0003

Ja men ork har jag och inga sjukdomar eller andra hälsorelaterade saker mer än övervikt då såklart, tänkte jag kör på med kaloriunderskott och långa promenader tills att det blir ett plus då så hinner man la gå ner lite iallafall :)

Svar på tråden Fundering över vikt och graviditet