Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Måste göra abort men jag vill inte.

Anonym (Sansad) skrev 2021-08-25 23:34:17 följande:
    Tur att du är så storsint ifall din partner skulle kasta omkull hela din värld på något du var helt oförberedd på och trodde ni var överens om.

Många egoister i den här tråden tydligen... du, jag och allihopa 
    Och du tycker inte att det är att kasta omkull hela sin partners värld att försöka pressa henne till abort?
    Det är inte bara att göra en abort och sen försöka leva som om inget har hänt.
    Så enkelt är det inte.
    Hade TS inte redan varit gravid så hade saken varit en annan.
  • molly50
    Anonym (Jojo) skrev 2021-08-25 21:26:06 följande:
    Nej, han behöver inte gilla läget. Han får acceptera läget. Men om de pratat om att han ska sterilisera sig så verkar de ju vara överens om inga fler barn.
    De kanske var överens innan.
    Men nu blev TS oplanerat gravid och då ändras ju förutsättningarna.
    En abort är ju inget man gör hur lättvindigt som helst.
  • molly50
    Anonym (påpo) skrev 2021-08-26 10:02:41 följande:

Lite egoistiskt, 
    Din man vill inte gå igenom småbarnsåren igen vid 50-årsåldern, och vara kring 70 när barnet tar studenten. Helt korrekt, du är 10 år yngre än din man, sätt dig i hans situation. 

Sluta vara egoistisk och ta ansvar. Använd skydd nästa gång. 

Hade det varit min man hade han anklagat mig för att ha lurat honom till detta. Vilket får jag faktiskt tror du gjort, då du önskat detta i 4 år.

Nu vet vi inte huruvida TS har skyddat sig eller inte. Så det kan vi bara spekulera om.
    Men om hon inte har gjort det,och hennes man har vetat om det,så är det väl en desto större anledning för honom att antingen skydda sig eller sterilisera sig om han inte vill ha fler barn.
    Frågan är då varför han inte har gjort det.
    Alla vet att sex kan leda till en graviditet och man är två om att ansvara för att se till att det inte blir så.
  • molly50
    Anonym (Sansad) skrev 2021-08-27 08:46:07 följande:
    Ah det är alltså där skon klämmer, en gravid kvinna är helig och har alltid rätt. Barnlängtan triumfar allt.
    Ja hon har rätt att behålla om hon vill, det har jag inte ifrågasatt. Och jag tolker det inte heller som att hennes man pressar henne till abort som många här tar för givet.
    Och ja, jag tycker det är egoistiskt att behålla om man tagit ett gemensamt beslut att inte skaffa flera ja. 
    Du verkar ha väldigt svårt för läsförståelse, du har din åsikt och vägrar öppna upp för nya. Oresonlig, och sådan människor är ganska trista att resonera med.
    Fast även om man har tagit ett gemensamt beslut att inte skaffa fler barn så förändras ju förutsättningarna om man ändå råkar bli gravid.
    Kan du verkligen inte förstå det?
    TS man har hela tiden vetat att TS ville ha ett till barn.
    Borde han då inte ha tagit sitt ansvar att skydda sig eller sterilisera sig om han inte ville ha fler,innan olyckan var skedd?
    Hade TS inte redan varit gravid utan planerat det bakom hans rygg så hade saken varit en annan.
    Men nu är graviditeten ett faktum och då ligger beslutet hos TS då det är hennes kropp.
    Men jag förstår hennes dilemma också.
  • molly50
    Anonym (Sansad) skrev 2021-08-27 09:45:36 följande:
    Om jag skulle agera på varenda känsla jag kände så vore livet ganska tufft att navigera omkring i.
    Har man okejat ett gemensamt beslut fast man egentligen inte vill så blir det såklart problem. Gäller för båda parter. Och där är TS nu med sitt dilemma.

Jo det är säkert massa saker TS man borde ha gjort, och även TS. Lätt att vara efterklok menar du, och ja jag håller med. Det är så viktigt med kommunikation och hur man ställer sig till såna här stora frågor. Jätteviktigt att ha gemensamma mål och att det finns en balans i det som båda trivs i.
    Nu med facit i hand blev det nog väldigt jobbigt då deras viljor så starkt går isär (och har gjort länge).
    Hoppas de kommer fram till ett beslut som båda kan landa i
    Ja,så är det ju.
    Livet blir inte alltid som planerat. Och då får man ta saken utifrån det.

Ja,absolut.
    Ja,det får vi hoppas.
  • molly50
    Anonym (Tragisk) skrev 2021-08-27 17:09:12 följande:

Jag är här har haft 2 fullspäckade dagar så jag har inte hunnit med att gå in här.

Jag känner att jag nog valde fel rubrik. Det är inte min man som tvingar mig till någonting. Det är mer jag som gör det men ändå inte. Det är så otroligt svårt att förklara.

Jag vill ha ett barn till men i min värld så skaffar vi båda barn detta är bådas ?fel?! Båda ska vilja ha det får då blir det bäst. Det är inte samma härliga känsla nu som med de andra 2 som vi BÅDA ville ha.

Han oroar sig för framtiden att han kommer vara så gammal och inte finnas där för barnet när hen behöver hjälp i vuxenlivet. Han älskar alla sina barn och vill kunna vara där för dem i alla stadier i deras liv och orka kunna vara det fysiskt.

Vi båda oroar oss för att detta barn ska få någon diagnos som gräver ännu mer av oss och att orken kanske inte kommer finnas där i tillräcklig utsträckning.

Så många aspekter som spelar in som vi båda pratar om.

Det är mitt beslut i slutändan och det är han helt på det klara med och stöttar mig helhjärtat. Men det är ändå kaos i kroppen då det känns som att vilket beslut jag än fattar kommer vara dåligt. Det kommer att påverka vår relation negativt.

Kommer man känna sig otroligt gammal i alla situationer? Kommer barnet skämmas över att ha så gamla föräldrar? Sådana frågor kommer också upp och spelar in. Skulle vilja ta bort antingen huvudet eller hjärtat så det inte var sån kaos.

Jag var 39 när jag fick mitt andra barn. Så det är inte försent.
Svar på tråden Måste göra abort men jag vill inte.