Inlägg från: Anonym (krasst) |Visa alla inlägg
  • Anonym (krasst)

Måste göra abort men jag vill inte.

rent krasst så har han ju redan riskerat att bli far när han hade sex med dig, så det är ju ett val han har gjort

eller hur hade han tänkt sig, om det blir barn så gör du abort? det måste ju i såna  fall vara något som ni kommit överens om, man kan inte bara förvänta sig att någon annan än en själv ska ta på sig att gå igenom något sådant bara för man vill slippa konsekvenserna av ens eget agerande

• Anonym (krasst)
    Anonym (Feltänkt) skrev 2021-08-26 13:46:50 följande:
    Då är det ett val kvinnor också gör när de har sex.

Om partnern vill något annat så kan hon göra slut med honom eller alternativet han får är att hon gör slut med honom och behåller barnet eller att han stannar och hon behåller barnet.
    ja kvinnan, ts, har ju också riskerat att hon kan bli mamma

ja så kan man väl göra om man vill
  • Anonym (krasst)
    Anonym (Sansad) skrev 2021-08-26 13:53:43 följande:

Alla som skriver att har man sex blir det barn det borde han fatta, han borde ha steriliserat sig, hans fel, hon vill ha barn och har därför mindre ansvar med skydd osv. 
    Har ni ens läst TS? Och det dilemmat hon står för???
    Att behålla barnet är ingen självklar för TS, och hon förklarar varför.
    Jag tycker det låter som TS och hennes man har en bra relation där de respekterar varandra, men har olika längtan kring ett till barn.

Hon skriver INGENSTANS om att de har eller haft oskyddat sex eller att hon i hemlighet vill "lura till sig" en graviditet. Hon skriver att hon blivit väldigt oplanerat gravid. Alltså har något gått fel, och nu har de hamnat i ett dilemma.

Så tagga ner alla ni som spyr galla på mannen och påstår att han tvingar henne till abort.

Ibland undrar man om vissa ens kan ta till sig skriven text ordentligt...

men vadå oskyddat sex, man behöver inte ha oskyddat sex det kan ju bli graviditet ändå p-medel är inte hundraprocentigt och det känner man till eller borde känna till om det medel man nu väljer att förlita sig på

det är jobbig situation för båda men jag skulle gärna vilja vetat vad mannen tänker sig för en lösning på detta att han inte vill ha barnet om han inte tänker förespråka en abort
  • Anonym (krasst)
    Anonym (Jojo) skrev 2021-08-26 14:11:10 följande:
    TS skriver ju att mannen stannar oavsett hennes beslut.

Det finns inte så mycket mer att diskutera. TS har lämnat tråden, dessutom.
    men nu startade hon tråden ändå även om hon vet att han stannar så det löser visst inte problemet som hon upplever

och ingen av oss kan veta om TS fortfarande läser tråden eller ej
  • Anonym (krasst)
    Anonym (Sansad) skrev 2021-08-26 14:15:08 följande:
    Ja men exakt. Och då undrar man ju hur vissa menar, att vill man inte ha barn så måste man helt avstå från vaginalt sex trots skydd. Ja, i praktiken är det nog så, men jag tror väldigt få är så stenhårda. Jag tror de allra flesta litar på p-skydd trots att man vet att det ändå är någon procents chans/risk att ändå bli gravid.

TS skriver ju om dilemmat att mannen kommer att stanna kvar om hon väljer att behålla, men hon är rädd att han kanske inte kommer vara lika entusiastisk och glad som henne, vilket kommer göra att hon känner att hon gjorde fel som behöll barnet.
    Känns som alla missar den detaljen.
    javisst det är hårt och man kanske har svårt att finna sig i detta hårda men hur man än tänker så är verkligheten sådan att det mynnar ut i detta i slutändan oavsett vad för sex man vill ha utan konsekvenser

är ens p-medel (nu hittar jag på 99) 99 procent säkert och kör på det så accepterar man ju rent krasst 1 procent risk att man blir förälder, tyvärr är det så även om man inte gillar det i efterhand när det sket sig

jo så har jag också tolkat det och då tänker jag att förhoppningsvis vill mannen ändå ta hand om sitt barn och ge det den förtjänar även om livet inte blev som han hoppades
  • Anonym (krasst)
    Anonym (Jojo) skrev 2021-08-26 16:21:20 följande:
    Jag tror bara hon och hennes man kan lösa detta. Vi kan inte lösa det åt henne. Ännu mindre när hon inte är ned och diskuterar i tråden.
    ja om det är din ståndpunkt behöver du såklart inte skriva några fler inlägg om du tycker det är lönlöst men nu har ts startat en tråd och jag och flera andra valde att svara i den även om du inte tror att det hjälper
  • Anonym (krasst)

Det är väl för att de ändå vill diskutera ämnet. Om man inte vill fortsätta delta i tråden eller läsa pga att TS inte skriver måste man inte. Inga problem.

Anonym (Jojo) skrev 2021-08-26 17:20:42 följande:
    Absolut!

Det som händer om och om igen på FL är att TS försvinner och kvar blir andra medlemmar som ryker ihop och tjafsar. Händer hela tiden.

Den här tråden kommer leva kvar och medlemmar kommer hacka på varann ytterligare några dagar, möjligen veckor tills den slutligen dör ut. TS drog för två dagar sen.
Svar på tråden Måste göra abort men jag vill inte.