Anonym (Sansad) skrev 2021-08-26 14:15:08 följande:
Ja men exakt. Och då undrar man ju hur vissa menar, att vill man inte ha barn så måste man helt avstå från vaginalt sex trots skydd. Ja, i praktiken är det nog så, men jag tror väldigt få är så stenhårda. Jag tror de allra flesta litar på p-skydd trots att man vet att det ändå är någon procents chans/risk att ändå bli gravid.
TS skriver ju om dilemmat att mannen kommer att stanna kvar om hon väljer att behålla, men hon är rädd att han kanske inte kommer vara lika entusiastisk och glad som henne, vilket kommer göra att hon känner att hon gjorde fel som behöll barnet.
Känns som alla missar den detaljen.
javisst det är hårt och man kanske har svårt att finna sig i detta hårda men hur man än tänker så är verkligheten sådan att det mynnar ut i detta i slutändan oavsett vad för sex man vill ha utan konsekvenser
är ens p-medel (nu hittar jag på 99) 99 procent säkert och kör på det så accepterar man ju rent krasst 1 procent risk att man blir förälder, tyvärr är det så även om man inte gillar det i efterhand när det sket sig
jo så har jag också tolkat det och då tänker jag att förhoppningsvis vill mannen ändå ta hand om sitt barn och ge det den förtjänar även om livet inte blev som han hoppades