Måste göra abort men jag vill inte.
Man kan också tänka att man vet vad man har men inte vad man får.
Ni har det bra nu med de barn ni har, din man är nöjd och ni hade gemensamt bestämt er för att inte skaffa fler.
Men nu är du gravid och vill äventyra alltihopa genom att behålla trots att din man absolut inte vill.
Vad händer om du behåller och det visar sig att din man verkligen inte är särskilt engagerad, det kanske t o m blir såna splittringar mellan er att relationen tar slut och barnen får delat boende mellan er.
Vad händer om barnet visar sig ha speciella behov/funktionsnedsättningar som stjäl tid från de andra barnen och med en redan (kanske) oengagerad pappa som inte ens ville ha ett till barn?
Förstår inte varför man inte bara kan vara nöjd med det man redan har och stanna där, acceptera läget att det inte är läge s a s.
Ibland får man faktiskt stå tillbaka och inte gå på varenda impuls som känns lockande för stunden. Stå för det man var överrens om.
Du sätter din man i en jäkligt tuff sits också, han behöver ju deala med din kovändning helt plötsligt som kommer förändra hans liv och förutsättningar totalt.
Båda besluten är tuffa, men jag skulle tänka långsiktigt och inte äventyra det jag redan har, och som faktiskt fungerar.
Otroligt egoistiskt att behålla i TS situation tycker jag.
Skulle min partner göra något sådant mot mig skulle det vara slutet. En långsam väg mot skilsmässa. Tyvärr.
Det skulle bli separation pga av att jag skulle känna mig överkörd och kvävd då jag utgått från att vi var överrens om att inte ha fler barn.
Det är väl klart att en kvinna med bebislängtan kommer orka börja om på nytt med bebis, men en man på 48 som inte vill ha fler barn, som är klar med bebisliv... det kan bli hur dåligt som helst.
Du skriver som att mannen är ett stackars våp som inte har något ansvar alls i detta. Stackars honom som inte hunnit sterilisera sig när han ändå visste att ts så gärna ville ha ett barn till. Buhu. Det är väl ta mig fan ännu mer egoistiskt att övertala någon att ta bort ett barn som är önskat. Hur tror du ts kommer må efter en abort av ett foster hon egentligen vill ha kvar?