Hur mycket ska man hjälpa till hemma?
Tycker du ska fråga din mamma varför det är sådan skillnad i hushållsarbete mellan dig och dina bröder. Verkar mer bero på kön än ålder på det du skriver.
Jag har 2 söner och det hushållsarbete som jag ber dem om ibland är ju även för framtiden när de ska leva i eget boende. Utbildnings. Samt att jag faktiskt tycker att man som familj hjälps åt efter bästa förmåga i ett hem. Varför ska jag jobba heltid, handla, städa, tvätta. laga mat osv medans barnen lägger timmar på att sitta framför en skärm och spela/se på film bara för att de är barn och inte har valt att bli födda?
Är det sedan samma barn som när de själva sedan får barn sitter här på fl och ondgör sig över att mormor/farmor inte vill ställa upp som barnvakter? Det är ju inte mormor/farmor som valt att skaffa barnbarn...
Med tanke på hur psykiskt dåligt många unga mår när livet och verkligheten kommer i fatt dem när de slutat plugga och måste ta hand om eget boende och egen försörjning så gör man sina barn en björntjänst om man inte visar och diskuterar dessa saker och ting med dem.