Inlägg från: BeautifulLiz |Visa alla inlägg
  • BeautifulLiz

När man tänker på hur unga de är... de minns av förklarliga skäl inget av Abba. 
    Själv minns jag finalen i Eurovision när de vann 1974, min pappa och jag satte poäng på alla och jag sa att Abba kommer vinna, och det gjorde de!

Sen har de inte varit mina favoriter men ändå, man minns ju ändå hur allt började.

• BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-11-05 21:14:14 följande:
    Ja, det minns jag också fast jag inte var så gammal
    Var inte så gammal jag heller.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-11-05 21:30:44 följande:
    Det är magiskt med konserter, publiken är son en ända person då alla gillar just den musiken
    Jag har bara sett Gyllene Tider, ett par gånger. 

Mina stora idoler då det begav sig var Sweet, synd att jag aldrig fick se dem live. Och nu är det för sent.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-11-05 21:40:59 följande:
    Varit på fler Springsteen konserter, var på hans konsert på Ullevi när publiken hoppade sönder arena och det blev sprickor i betongen. Och flera konserter med Bruce

Varit på konsert med Pink Floyd, Erytmics m. fl.
    Pink Floyd hade varit en upplevelse.

Springsteen gillar jag inte alls. Min exman var ett stort fan och ibland hade jag bara lust att kasta ut alla skivor! (Innan Spotify och liknande fanns.)
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2021-11-05 21:47:08 följande:

Som sagt jag har gillat dansband sen jag var 12 år så jag har gått på dans där orkestrar spelat....Många super bra orkester har jag hört i min ungdom både Finska och Svenska....Var nästan bara och dansade i Finland när jag var ung och sen på senare tid i Sverige trots att jag är Svensk....Vi hade bara 1 km över till Finland där det ann ordnades danser under sommaren 5 kvällar i sträck. Sverige hade bara på lördagar.......Men älskar båda länders danslåtar ......Sen kan jag säga att det går att dansa till all musik bara man har rytmkänsla.

Jag gillar inte dansband men har gått på en himla massa dansbandsställen ändå. Dansar hellre än bra.
    Men har ändå dansat till Vikingarna och Lotta Engbergs orkester på 90-talet. 
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-11-05 21:57:17 följande:

Det var också ätt magiskt när Sting avslutade konserten med en akustisk Every breath you take

Du har upplevt en hel del konserter förstår jag, erkänner mig en liten aning avundsjuk. Glad

Jag hade nog fullt upp med annat.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-11-05 22:09:51 följande:
    Jag var ung på den tiden
    Jag tror jag var 17 när jag såg Gyllene Tiden sista gången. Tiden går...
Svar på tråden Idol 2021