• maengs

Nyss plussat, precis lämnat förhållande

Hej
    Jobbig situation du hamnat i. Förstår att du inte vill ha med honom att göra mer...men är du säker på att han ens kommer vilja vara en del av ert liv? Det känns så ledsamt att du ska behöva ge upp ditt barn för att du inte vill ha med honom att göra...hur långt gången är du?

Jag skulle vilja tipsa om gratis-chatten oplaneratgravid.se det kan vara bra att bolla sina tankar med en utomstående. De erbjuder även viss stöd och hjälp om man vill behålla barnet. Gör man abort så har de även samtalsstöd efter abort på efterenabort.se

• maengs

Vecka 6 låter ju tidigt men redan då har fostret ett hjärta som slår...och det känns som du redan liksom har känslor för barnet...är du säker på att det inte finns nåt sätt att få det att funka så du slipper göra en abort som du egentligen inte verkar vilja göra? 

• maengs

Om du redan känner så mycket för barnet skulle jag verkligen rekommendera dig att behålla. Just detta barn får du ju aldrig tillbaka tyvärr? är du säker på att den man du lämnat kommer kräva att vara en del av barnets uppväxt? Du skriver att han säger att om du behåller så kommer han vara där och ta sin roll. Och vad jag förstår är det det du inte vill. Du vill helst uppfostra barnet utan honom? Har du nämnt det för honom? Kanske har han inga problem med det? Eller så kanske han nöjer sig med att träffa barnet nån helg ibland så kan den andra pappan som du pratar om ta störst ansvar för detta nya barn?

• maengs

Ps. Du får gärna skicka pm eller Mail om du känner att du vill prata mer privat, min Mail är mssmile.maria@gmail.com. Vi kan messa på messenger också om det är enklare, men maila mig först då. Kram

Svar på tråden Nyss plussat, precis lämnat förhållande