Inlägg från: Anonym (Sorg) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sorg)

Nyss plussat, precis lämnat förhållande

Jag lämnade min pojkvän idag, några timmar senare plussar jag.

Vi har haft ett kort och stormigt förhållande fyllt av tjafs, kontroll och svartsjuka. Sen andra sekunden har jag varit världens bästa tjej. Idag hade vi ett tjafs hemma och han tog tag I mig, jag vet att det bästa är en abort hur mycket jag redan nu känner för det lilla varelsen, för jag har ändå längtat efter ett syskon till mina barn. Men kan inte skaffa barn med någon som han. Är det någon som varit med om liknande? Någon jag kan få prata med, mitt hjärta och hjärna går sönder av alla tankar ????

• Svar på tråden Nyss plussat, precis lämnat förhållande
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (K) skrev 2021-08-22 21:19:25 följande:

Abort abort abort abort. Det är det enda svaret här. Om du är för svag att bryta med killen så tänk åtminstone på ett oplanerat barn som föds in i er skit! Ska du ha fler barn får man hoppas att hen förtjänar bättre.

Med tanke på mina andra barn så måste jag lämna, dom ska inte behöva växa upp i detta.

Jag kommer göra abort, men det känns tungt.
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Känner med dig) skrev 2021-08-22 21:36:53 följande:

Jag kan inte riktigt föreställa mig vad du får genom. MEN om han redan nu visar svartsjuka och ni har haft det stormigt, du varierar mellan att vara världens bästa till att inte vara det så blir det nog 10 resor värre om ni har barn ihop. Lämna och försätt inte dina andra barn i en jobbig sits, sätt inte ett ofött barn i en jobbig sits. Jag hoppas att du har någon som kan stötta dig. En stor kram!

Lämnat har jag gjort, jag tänker inte leva med någon som är fysisk mot mig. Egentligen ska man väl inte acceptera det psykiska heller men jag känner ändå att har man använt fysiskt så kommer det bara att eskalera. Jag har familj som stöttar mig oavsett beslut men dom jag pratat med säger ju som jag själv vet att abort är det enda rätta för ett barn med honom innebär 18 år tillsammans med honom och att han inte kommer göra det enkelt för oss.
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (U) skrev 2021-08-22 21:31:00 följande:

Hur många barn har du med hur många pappor?

Jag har en pappa till mina andra två barn, vad det nu har för betydelse.
  • Anonym (Sorg)
    maengs skrev 2021-08-27 09:08:57 följande:

Hej

Jobbig situation du hamnat i. Förstår att du inte vill ha med honom att göra mer...men är du säker på att han ens kommer vilja vara en del av ert liv? Det känns så ledsamt att du ska behöva ge upp ditt barn för att du inte vill ha med honom att göra...hur långt gången är du?

Jag skulle vilja tipsa om gratis-chatten oplaneratgravid.se det kan vara bra att bolla sina tankar med en utomstående. De erbjuder även viss stöd och hjälp om man vill behålla barnet. Gör man abort så har de även samtalsstöd efter abort på efterenabort.se

Han har sagt att han vill stötta mig i vilket jag än väljer men att det bästa är en abort men väljer jag att behålla så kommer han ta sin roll även där. Jag vet inte exakt men runt vecka 6 så väldigt tidigt, plussade samma dag incidenten hände.
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (K) skrev 2021-08-27 13:50:40 följande:

Sex veckor... Extremt tidigt mao. Abort är det bästa i det här läget, fortfarande.

Ja runt 6 max 7, om nu allt stämmer så det är tidigt. Har en tid bokat för abort och kommer genomföra den men känslorna är överallt och jag känner mig gravid så det gör det jobbigt, sen verkar varenda person jag känner gått och blivit gravid så ser gravidmagar överallt.
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (Håller med) skrev 2021-08-27 14:13:42 följande:

Håller med. Jag skaffade inte ens barn med en partner jag var tillsammans med i 8 års tid liksom.

Jag har inte tid att vänta i 8 år. Tror inte det är tiden som avgör vad som är rätt och fel. Sen när man väl står där och plussat och inser att man är gravid är inte beslutet om en abort så enkel.
  • Anonym (Sorg)
    Anonym (HH) skrev 2021-08-27 14:47:40 följande:

Vilken abortmetod? Kanske är lite OT, men rekommenderar kirurgisk.

Det var prat om medicinsk eftersom jag var så tidigt gången. Men ska på kontroll så vi pratar då.
  • Anonym (Sorg)
    maengs skrev 2021-08-27 21:13:28 följande:

Vecka 6 låter ju tidigt men redan då har fostret ett hjärta som slår...och det känns som du redan liksom har känslor för barnet...är du säker på att det inte finns nåt sätt att få det att funka så du slipper göra en abort som du egentligen inte verkar vilja göra? 

Jag har redan känslor, låter kanske konstigt men skulle gärna fullföljt denna. Jag har till och med funderat på om barnens pappa kan skriva sig som fader till barnet men fostrets riktiga pappa vet ju om att jag är gravid tyvärr.
Svar på tråden Nyss plussat, precis lämnat förhållande