• Mamma91a

BF maj 2022

Jag hittade ingen grupp för oss som nyligen plussat och har bf i maj. Om någon vill starta en Facebookgrupp skulle det vara kul.

Är 5 graviditeten på 1,5 år. 4 mf innan och därför vill inte jag skapa en grupp ifall jag får ett mf igen.

• Svar på tråden BF maj 2022
  • Sorken87

Hej! Jag plussade i måndags och beräknad bf blir den 2/5-22 tror jag. Rätt chockartat för oss och nu börjar det landa lite. Jag är 34 år och det blir mitt 6:e barn om det går vägen.

• RBC
    Anonym (28år barn nr3) skrev 2021-08-29 15:51:09 följande:

Hejsan! Plussar några dagar i veckan. Skulle haft mens i torsdags eller i fredags. Bf verkar vara 3-4/5-22 ????

Symptom:

Vet inte alls om man kan bli trött redan nu??! Klarade inte av att vara vaken vid frukostbordet ???? molandevärk och idag fick jag superont i brösten.. tredje graviditeten och minns inte att jag var så här trött redan efter några dagar!

Jag är gärna med i en fb-grupp. Hade kunnat göra en men jag orkar inte just nu ???? två barn sedan tidigare och arbetar 100% som just nu är sjuka ???????? återkommer om jag har samlat ihop energi. Men om någon (plz) hinner före så vore jag tacksam ??

Stort grattis till plusset och välkommen till gruppen! Jag är mest trött hela tiden :P

Jag kommer hoppa in i en fbgrupp senare in i graviditeten
  • RBC
    Sorken87 skrev 2021-08-29 18:50:10 följande:

Hej! Jag plussade i måndags och beräknad bf blir den 2/5-22 tror jag. Rätt chockartat för oss och nu börjar det landa lite. Jag är 34 år och det blir mitt 6:e barn om det går vägen.

Grattis till ert plus! Och kul att du har hittat till vår grupp! Känns det som att varje graviditet har varit lite liknande eller har du haft det olika varje gång?
  • Anonym (Äntligen)
    Sheltie skrev 2021-08-29 14:15:34 följande:
    Tack för information! :D Har under dagen läst att det kan skilja sig lite från mottagning till mottagning med upplägget kring inskrivningen, att en del slår ihop de två olika träffarna till en. Så får se hur det blir där jag ska gå Skrattande
    Så kan det säkert vara, där jag går är första mötet digitalt numer. Är inte alls förtjust i digitala träffar men jag får finna mig i det. Pappan får va med på digitala träffar men inte följa med till mvc. Men hoppas det kommer ändras så att han får vara med på ultraljuden på sjukhuset sen iaf.
  • Anonym (Äntligen)
    Sorken87 skrev 2021-08-29 18:50:10 följande:

Grattis!
  • RBC

Någon mer som tycker att det har gått såå långsamt sedan det där lilla plusset?

Ni som har barn sedan tidigare, brukar det kännas långt fram tills de där 12 veckorna har gått och sedan gå snabbare eller hur har ni känt?

• FruA88
    RBC skrev 2021-08-30 11:16:00 följande:

Ni som har barn sedan tidigare, brukar det kännas långt fram tills de där 12 veckorna har gått och sedan gå snabbare eller hur har ni känt?

De första 12 veckorna gick långsamt med första barnet. Från det fram till vecka 36 tycker jag det gick väldigt fort :). Med andra barnet så gick tiden fort hela vägen för att jag då redan hade en 1-åring att ta hand om och hann inte tänka eller känna efter så mycket.

Spännande att se hur det upplevs nu med nummer 3 då mina barn är lite större nu :)

Bara 18mån mellan dem två jag har :)
  • FruA88
    Crazzy skrev 2021-08-29 09:00:40 följande:

Jag kirrar, då använder jag mitt vanliga nick så folk vet vem de ska skicka PM till!

Mao: SKRIV PM TILL MIG OM NI VILL VARA MED I FB-GRUPPEN

PM här på familjeliv? :)
  • RBC
    FruA88 skrev 2021-08-30 11:23:03 följande:

De första 12 veckorna gick långsamt med första barnet. Från det fram till vecka 36 tycker jag det gick väldigt fort :). Med andra barnet så gick tiden fort hela vägen för att jag då redan hade en 1-åring att ta hand om och hann inte tänka eller känna efter så mycket.

Spännande att se hur det upplevs nu med nummer 3 då mina barn är lite större nu :)

Bara 18mån mellan dem två jag har :)

Så det här är kanske nyttig träning för tålamodet om inte annat haha :P men skönt att det kanske går lite snabbare sedan!

Vad fint att det är så nära i ålder mellan dem!
  • DrLavernius
    RBC skrev 2021-08-30 11:16:00 följande:

Enormt långsamt! Jag räknar varje dag. Jag tyckte att väntan mellan ÄL och BIM var illa, men det här är på en helt annan nivå? Hoppas det släpper när det inte är lika nytt.
Svar på tråden BF maj 2022